Kamis, 10 Oktober 2013

Yesaya 58 : 6 – 14



Las do rohanta molo lam tambah gereja, jala lam uli gedung gareja ate!
Las do rohanta molo lam martambah-tambah bilangan na ro tu parmingguon
Las do rohanta molo ro tu gareja ndang holan sahali ima di ari minggu, olo do adong 3 manang 4 hali ima sermon, koor wiyk, dohot partumpolon nang pamasumasuon. Na gabe sungkun-sungkun cukup do holan ro marpungu-pungu hita disi?  Na gabe sungkun-sungkun nunga tahe saurdot na taulaon dohot na dihalomohon Debata? Bukankah di jaman sekarang ini bisa badan di sini tetapi pikiran entah ke dunia antah berantah mana?
Jaman nuaeng on digoari do jaman polesan manang poles memoles. Boi do na roa dipoles gabe bagak, jala na marlubang boi gabe licin.
Na jolo jabu holan warna putih ima di kapur manang didok dibahen belau asa adong biru saotik. Alai anggo nuaeng on nunga boi dipoles hombar tu seleranta be. Molo lomo rohanta na rata-rata boi do satongkin dipoles gabe berubah warna na rata-rata, jala na rata-rata pe adong do didok warna hijau lumut, hijau muda, hijau tua dohot na asing dope.
Suang songoni molo laho hita mardalani di jalan salemba adong do disi angka parcat duco. Angka mobil na hona tabrak (penyot) satongkin marhite na diduco manang dideco gabe mulus muse songon naimbaru.
Mebel pe molo mardalani hita di dalan kalimalang on, boi do satongkin mebel naung leleng, songon na disunlap gabe baru muse. Songoni nang  jolma (santabi jolo di hita angka kaum perempuan) so tung adong mandokhon na tu ahu do i. Ima boi na marmuntul-muntul dibahen gabe licin. Alis mata pe boi do diubah pake shadow ninna. Ndang na salah gabe bagak, jala porlu do asa bagak.
Songoni do na marhuria on, boi berengon religius hape dijabu holan marbadai. Boi do asing di luar. Alani songon ido apala dibagasan turpukta on. Ima songon kritik tajam na dipasahat Debata tu tonga-tonga ni bangsoNa sandiri. Molo tajaha di Yesaya 58:4 didok do dung mulak nasida sian parhatobanan babel, gabe songoni ido diulaon angka ibadah, puasa, dohot sabbat, hape tong do diulaon nasida marbadai, martinju. Ibadah dipake nasida songon dalan mensogok Debata asa unang muruk Debata, hape rohana tung dao do sian Debata.
Molo tabereng di Amos 5 : 21-23 tangkas do didok “huhagigihon do ari raya dohot parsombaon muna”. Berarti adong do ibadah naso dihalomohon ni Debata.  Hea do disurathon sada dongeng di buku Pdt. Raprap : borhat ma sahalak jepang tu sorga. Hape di sorga godang markamar-kamar do sorga. Laho ma ibana tu kamar na parjolo, tarsonggot hian ibana siala disi holan pamangan, lidah dohot mulut. Ndang adong na asing. Disungkun ma suru-suruan i, boasa holan pamangan. Didok surusuruan ima , on ma halak di tingki mangolu holan pamangan do mamuji Debata, na sai mandok : amen, Puji Tuhan, Haleluya hape rohana tung dao do sian Debata. Dungi masuk muse ibana tu kamar paduahon, disi pe tarsonggot ibana siala holan pinggol disi. Jadi disungkun ma boasa holan pinggo dison. Gabe didok suru-suruan i ma, on ma halak na di tingki mangolu holan pinggolna do manangihon hata ni Debata, alai keluar kiri masuk kanan, ndang marurat jala marparbueho. Sahat na parpudi dibereng ma adong kamar na lengkap sude ima sorga. Jala didok ma dison ma ahu. Alai disuruh suru-suruan i dibariba an do hape neraka.
Songon dia do ibadah na dihalomohon Debata marhite turpuk on? Ingkon boi do hita membebaskan kuk (boban) di ngolu on (patudos ay.9). Tanpa tasadari olo do gabe boban tabahen di ngolu on maradophon halak. Boban tabahen ditonga-tonga keluarga suami berhadapan dengan istri. Ada suami yang menjadi takut kepada istrinya. Holan nyerocos. Manghatai dohot tamuna alai holan inanta i do torus manghatai. On ma didok ISTI (ikatan suami-suami takut istri). Songoni sebalikna istri terbeban karena suami. Di mana suami merasa menjadi kepala maka istri harus tunduk apapun kepada suami. Suami hanya santai-santai saja. Hape konsep pernikahan ndada songoni. Suang songoni hita maradophon pangurupinta, apakah kita bisa melepaskan kuk (beban) di dalam hidup mereka. Bukan hanya memeras mereka sampai tidak berdaya lagi. Gereja juga bisa menjadi beban terhadap jemaat, dengan berbagai tuntutan sehingga jemaat hilang sukacitanya untuk datang. Bisa-bisa datang ke gereja hanya sebagai formalitas biasa yang berpikir bila ada sesuatu yang terjadi di dalam hidupnya jangan sampai gereja tidak melayani. Bahkan juga kemewahan yang kita tunjukkan bisa membuat orang lain menjadi minder.
Sedangkan Yesus sebenarnya mengajarkan kita bahwa bila kita sudah menerima yang baik maka kita juga patut melakukan yang baik dan benar itu.
1.      Ingkon boi do hita menghadirkan sukacita di hadapan orang lain. Didok beha do asa taurupi angka nametmet. Ada pernah kritikan seorang anak kecil yang tiap malam mendengarkan doa orangtuanya supaya Tuhan menolong tetangganya yang miskin. Sampai-sampa anak itu berkata : kenapa itu menjadi urusan Tuhan bukankah kita punya berkat untuk berbagai kepada orang lain. Itu sebabnya apa yang kita miliki adalah sebagai tanggungjawab untuk peduli dan berbagi kepada orang lain,bukan untuk kita saja itu. Kita ini adalah fotocopy Yesus. Kehadiran Yesus di dalam pelayanan selama tiga tahun itu selalu mendatangkan sukacita. Kita lihat di Lukas 13 : 10 – 17, seorang ibu yang sudah 18 tahun sakit tetapi tidak ada yang peduli, beruntunglah Yesus sehingga dapat dilepaskan. Di mana Yesus hadir ketika ada 5000 orang lapar dan Yesus datang memberikan makan dengan sisa 12 bakul (kebetulan orang batak tidak ada di sana, seandainya ada maka tidak akan tersisa dua belas bakul karena dipalastiki).
2.      Sabbat itu artinya berhenti, juga membebaskan. Kehadiran sabbat adalah membebaskan orang lain, bahkan hewan juga dibebaskan ketika sabbat itu. Sabbat telah kita bergantikan pada hari minggu, hari minggu kita rayakan adalah ketika Yesus juga menghadirkan kelepasan. Maka sabbat itu harus melepaskan bukan hanya mencari keuntungan sesaat.
Bila kita sudah melaksanakan ibadah yang benar itu maka kita akan memperoleh damai sejahtera. Tuhan akan menuntun kita dan memelihara hidup kita (bnd. Yesaya 58:11-14). Karena itu, ibadah sejati bukan hanya bersekutu, tetapi bagaimana ketika kita berangkat dari gereja ini bisa juga bersaksi dan melayani. Amin

Tidak ada komentar:

Mazmur 84 : 1 - 7

Mazmur 84 : 1 - 7 84:1 Untuk pemimpin biduan. Menurut lagu: Gitit. Mazmur bani Korah.  84-2 Betapa disenangi tempat kediaman-Mu ,  ya ...