Las do rohanta molo lam tambah
gereja, jala lam uli gedung gareja ate!
Las do rohanta molo lam martambah-tambah
bilangan na ro tu parmingguon
Las do rohanta molo ro tu gareja ndang
holan sahali ima di ari minggu, olo do adong 3 manang 4 hali ima sermon, koor
wiyk, dohot partumpolon nang pamasumasuon. Na
gabe sungkun-sungkun cukup do holan ro marpungu-pungu hita disi?
Na
gabe sungkun-sungkun nunga tahe saurdot na taulaon dohot na dihalomohon Debata? Bukankah di jaman sekarang ini bisa
badan di sini tetapi pikiran entah ke dunia antah berantah mana?
Jaman nuaeng on digoari do jaman
polesan manang poles memoles. Boi do na roa dipoles gabe bagak, jala na
marlubang boi gabe licin.
Na jolo jabu holan warna putih ima di kapur
manang didok dibahen belau asa adong biru saotik. Alai anggo
nuaeng on nunga boi dipoles hombar tu seleranta be. Molo lomo rohanta na
rata-rata boi do satongkin dipoles gabe berubah warna na rata-rata, jala na
rata-rata pe adong do didok warna hijau lumut, hijau muda, hijau tua dohot na
asing dope.
Suang songoni molo laho hita
mardalani di jalan salemba adong do disi angka parcat duco. Angka mobil na hona
tabrak (penyot) satongkin marhite na diduco manang dideco gabe mulus muse
songon naimbaru.
Mebel pe molo mardalani hita di dalan
kalimalang on, boi do satongkin mebel naung leleng, songon na disunlap gabe
baru muse. Songoni nang jolma (santabi jolo di hita angka kaum
perempuan) so tung adong mandokhon na tu ahu do i. Ima boi na marmuntul-muntul
dibahen gabe licin. Alis mata pe boi do diubah pake shadow ninna. Ndang na
salah gabe bagak, jala porlu do asa bagak.
Songoni do na marhuria on, boi
berengon religius hape dijabu holan marbadai. Boi do asing di luar. Alani songon ido apala dibagasan
turpukta on. Ima songon kritik tajam na dipasahat Debata tu tonga-tonga ni
bangsoNa sandiri. Molo tajaha di Yesaya 58:4 didok do dung mulak nasida sian
parhatobanan babel, gabe songoni ido diulaon angka ibadah, puasa, dohot sabbat,
hape tong do diulaon nasida marbadai, martinju. Ibadah dipake nasida songon
dalan mensogok Debata asa unang muruk Debata, hape rohana tung dao do sian Debata.
Molo tabereng di Amos 5 : 21-23
tangkas do didok “huhagigihon do ari raya dohot parsombaon muna”. Berarti adong
do ibadah naso dihalomohon ni Debata.
Hea do disurathon sada dongeng di buku Pdt.
Raprap : borhat ma sahalak jepang tu sorga. Hape di sorga godang markamar-kamar
do sorga. Laho ma ibana tu kamar na parjolo, tarsonggot hian ibana siala disi
holan pamangan, lidah dohot mulut. Ndang adong na asing. Disungkun ma
suru-suruan i, boasa holan pamangan. Didok surusuruan ima , on ma halak di
tingki mangolu holan pamangan do mamuji Debata, na sai mandok : amen, Puji
Tuhan, Haleluya hape rohana tung dao do sian Debata. Dungi masuk muse ibana tu
kamar paduahon, disi pe tarsonggot ibana siala holan pinggol disi. Jadi
disungkun ma boasa holan pinggo dison. Gabe didok suru-suruan i ma, on ma halak
na di tingki mangolu holan pinggolna do manangihon hata ni Debata, alai keluar
kiri masuk kanan, ndang marurat jala marparbueho. Sahat na parpudi dibereng ma
adong kamar na lengkap sude ima sorga. Jala didok ma dison ma ahu. Alai disuruh
suru-suruan i dibariba an do hape neraka.
Songon dia do ibadah na
dihalomohon Debata marhite turpuk on? Ingkon
boi do hita membebaskan kuk (boban) di ngolu on (patudos ay.9). Tanpa tasadari
olo do gabe boban tabahen di ngolu on maradophon halak. Boban tabahen
ditonga-tonga keluarga suami berhadapan dengan istri. Ada suami yang menjadi
takut kepada istrinya. Holan nyerocos. Manghatai dohot tamuna alai holan inanta
i do torus manghatai. On ma didok ISTI (ikatan suami-suami takut istri).
Songoni sebalikna istri terbeban karena suami. Di mana suami merasa menjadi
kepala maka istri harus tunduk apapun kepada suami. Suami hanya santai-santai
saja. Hape konsep pernikahan ndada songoni. Suang songoni hita maradophon
pangurupinta, apakah kita bisa melepaskan kuk (beban) di dalam hidup mereka.
Bukan hanya memeras mereka sampai tidak berdaya lagi. Gereja juga bisa menjadi
beban terhadap jemaat, dengan berbagai tuntutan sehingga jemaat hilang
sukacitanya untuk datang. Bisa-bisa datang ke gereja hanya sebagai formalitas
biasa yang berpikir bila ada sesuatu yang terjadi di dalam hidupnya jangan
sampai gereja tidak melayani. Bahkan juga kemewahan yang kita tunjukkan bisa
membuat orang lain menjadi minder.
Sedangkan Yesus sebenarnya mengajarkan
kita bahwa bila kita sudah menerima yang baik maka kita juga patut melakukan
yang baik dan benar itu.
1.
Ingkon boi do hita menghadirkan sukacita
di hadapan orang lain. Didok beha do asa taurupi angka nametmet. Ada pernah
kritikan seorang anak kecil yang tiap malam mendengarkan doa orangtuanya supaya
Tuhan menolong tetangganya yang miskin. Sampai-sampa anak itu berkata : kenapa
itu menjadi urusan Tuhan bukankah kita punya berkat untuk berbagai kepada orang
lain. Itu sebabnya apa yang kita miliki adalah sebagai tanggungjawab untuk
peduli dan berbagi kepada orang lain,bukan untuk kita saja itu. Kita ini adalah
fotocopy Yesus. Kehadiran Yesus di dalam pelayanan selama tiga tahun itu selalu
mendatangkan sukacita. Kita lihat di Lukas 13 : 10 – 17, seorang ibu yang sudah
18 tahun sakit tetapi tidak ada yang peduli, beruntunglah
Yesus sehingga dapat dilepaskan. Di mana Yesus hadir ketika ada 5000 orang
lapar dan Yesus datang memberikan makan dengan sisa 12 bakul (kebetulan orang
batak tidak ada di sana, seandainya ada maka tidak akan tersisa dua belas bakul
karena dipalastiki).
2.
Sabbat itu artinya berhenti, juga
membebaskan. Kehadiran sabbat adalah membebaskan orang lain, bahkan hewan juga
dibebaskan ketika sabbat itu. Sabbat telah kita bergantikan pada hari minggu,
hari minggu kita rayakan adalah ketika Yesus juga menghadirkan kelepasan. Maka
sabbat itu harus melepaskan bukan hanya mencari keuntungan sesaat.
Bila kita sudah melaksanakan ibadah yang
benar itu maka kita akan memperoleh damai sejahtera. Tuhan akan menuntun kita
dan memelihara hidup kita (bnd. Yesaya 58:11-14). Karena itu, ibadah sejati
bukan hanya bersekutu, tetapi bagaimana ketika kita berangkat dari gereja ini
bisa juga bersaksi dan melayani. Amin
Tidak ada komentar:
Posting Komentar