Rabu, 23 Oktober 2013

Filipi 2 : 3 - 8



Roha na mangalului hasurungan sian angka dongan na asing, nunga hira gabe bangko i di parngoluon on. Ragam do angka cara dibahen jolma asa anggiat boi marhasurungan sian angka donganna. Jala molo balikna do na masa, gabe sumurung halak na asing, na boi do i gabe patubu pangiburuon sahat tu na manghosomi. Di habatahon rupani, marsiadu do jolma mampareahi hasangapon siangkup ni hagabeon dohot hamoraon, na tolu hadirion on ma na gabe  sintasinta na tumimbo di halak Batak. Asa ido umbahen gabe adong tubu pandohan ni halak Batak na mandok : “ Simbora gukguk duldul otik, mamora hita luhut alai sumurung au otik “. Ingkon ibana do sumurung sian donganna asa sonang rohana. Ido umbahen sai masa do di parngoluon ni jolma, tamba harta ni dongan gabe hita na marsahit.
Tontu ingkon marasing do i molo nunga gabe halak Kristen hita. Ai ndada hasangapon i na rumingkot di ngolu on, alai patutoru roha dohot diri do na rumingkot di ngolu on. Ai dia do alasanna umbahen ingkon marginjang ni roha jolma i di ngolu on? Nang harta manang jabatan na dilului i di ngolu on alai Debata do na paloashon i asa boi pangkeonta, boi gabe tapergunaon sadenggan-dengganna di ngolu on. Jala ingkon ingontonta do ai ndada boi manontong i di pardalanan ngolu on. Di tingki na be boi do suda i, jala mago songon alogo i.
Roha na mangalului angka hasurungan na boi do i patubu angka : late, hosom dohot parsalisian. Na boi sega do angka punguan, lembaga manang organisasi hinorhon ni na mangalului masihasurungan manang marsigulut di hasangapon.  Ringkot do nang hita hita manaluhon roha diri dohot manaluhon roha na mangarajumi sumurung sian dongan. Tarjou do nang hita saluhutna asa gabe nasumangap marhite na manaluhon roha diri jala sian toruk ni roha tarajumi dongan jolma sumurung sian dirinta (bd. Filp. 2:3). Molo naeng sumurung jala na parjolo pareahi ma dalan na tingkos jala sintong. Ndada marhite na mangarajai dongan, ndada gabe sihobasan.
Molo dipaloas Debata hita marnampuna hasangapon, hamoraon dohot na asing i dope ima dalan laho patuduhon tanggungjawab melayani (manghobasi) Debata dohot jolma di portibi on. Songon didok angka na bisuk, molo pistar iba ima kesempatan asa manogu-nogu jolma na oto, molo adong jabatan di ngolu niba ima kesempatan asa mangurupi jolma na ginosagosa. Alani ido molo lam timbo pangkat manang jabatan di hita lam balga do tanggungjawabta, molo lam godang hartata lam balga do tanggungjawab sidabu-dabuonta di ngolu on.  Songon ido na pinatuduhon Jesus di ngoluNa tu hita. Tuhan do ibana alai olo do ibana gabe songon hatoban laho mamuri pat ni angka siseanNa.
Songon sintongna siihuthon Jesus hita, ingkon nirajuman ma diriniba "hatoban". Saleleng so pangarajumion paboa na hatoban ni Kristus hita, saleleng ima mian jala songgop ginjang ni roha, ndang dao sian haserepon. Jala taingot ma tongtong paboa nunga diulahon Jesus si songoni jumolo, ido umbahen didok Ibana, "Ai nang Anak ni jolma i pe, ndada asa dioloi halak Ibana, umbahen na ro; Ibana do balik pangoloi jala mangalehon hosana bahen tobus ni torop jolma".
Pajongjong parsaoran (hubungan baik) i ma sada ulaon na ingkon turus patupaonta songon hataridaan ni siihuthon Jesus hita. Molo sega parsaoran dihorhon i do panghilalaan na humurang, jala dao hita sian las ni roha. Parsaoran na tapajongjong ingkon saurdot do tu Debata nang tu dongan jolma. Di turpuk on ditaringoti apostel Paulus do cara manang dalan laho pajongjong parsaoran. dohot  paralealeon tu dongan. Di bagasan hata na mansai uli didok ibana ma naeng ma saroha hita di bagasan Kristus jala tarida mai marhite “sada ma haholonganmuna; saroha, sapingkiran ma hamu!” (Fil 2:2). Ingkon gabe halak na marsaor do hita jala angka na saroha. Tapatupa i ala naung jumolo Kristus manghaholongi hita.
            Salah satu tanda siihuthon Kristus, tarida sian mengutamahon na ringkot di dongan jolma sian na ringkot di dirina (bd. Filp 2:4). Tarjou do hita manongtong mangulahon i. Ganup ari dohot ganup tingki tarjou do hita manarihon na ringkot di dongan. Kebutuhan anak-anak kita, orang sakit, miskin dan tak terperhatikan manjou hita asa haruar sian roha diri (keegoisan) huhut manatap tu Kristus. Ganup tingki ingkon bergumul do hita manaluhon roha diri (keegoisan) dohot manaluhon roha na mangarajumi sumurung diriniba sian dongan. Ganup ari tarjou do hita gabe nasumangap dohot na parjolo (lebih utama) marhite na manaluhon roha diri (keegoisan) jala sian toruk ni roha tarajumi dongan jolma sumurung sian diriniba (bd. Filp. 2:3).
            Setiap saat kita dipanggil untuk menjadi kehadiran Yesus bagi orang lain. Melayani orang yang kita hargai, ingini, kenal baik ataupun bisa membalas budi pastilah menyenangkan. Namun bagaimana kalau tidak? Justru melayani orang yang tidak bisa membalas budi baik kita, yang tidak dianggap berharga untuk dilayani, merupakan jalan menjadi yang terbesar. Inilah yang dimaksud oleh Tuhan Yesus dengan mengatakan : "Barangsiapa menyambut seorang anak seperti ini dalam nama-Ku, ia menyambut Aku. Dan barangsiapa menyambut Aku, bukan Aku yang disambutnya, tetapi Dia yang mengutus Aku."
Molo naeng sumurung jala na parjolo (lebih utama), pillit ma cara na tingkos jala sintong. Ndada marhite na mangarajai (menguasai) dongan, ndada gabe sihobasan (dilayani), ndada marhite gabus dohot manipulasi alai marhite na gabe pangoloi dohot naposo/parhobas di dongan. Melayani pertama-tama berarti menempatkan sesama sebagai orang yang harus kita perhatikan, kita bantu, seperti ketika kita menyambut anak kecil. Yesus mengajak murid-murid-Nya di sepanjang zaman dan konteks untuk menjadi yang terbesar. Caranya, dengan menjadi yang terkecil. Menjadi pelayan bagi sesama. Menjadi pelayan dan menjadi kecil, serta mengambil tempat yang rendah adalah perbuatan besar yang akan menjadikan orang yang melakukannya terbesar di dalam keluarga Allah. Amen

Sabtu, 19 Oktober 2013

Markus 12 : 28 - 34



Markus 12 : 28 – 34

PATIK NAUMMANGAT

Somal do taadopi di ngolunta on mangalului na ummangat. Ummangat  di sada punguan, di huria, di jabu, dohot di ulaon manang balian. Siala ni ringkot mangalului ummangat on gabe jotjot jolma berkompetisi, bersaing, sampai sikut menyikut. Pola do masa kelompok-kelompok na mambahen polarisasi kekuatan asa dapotna posisi na ummangat on. Tubu ma parbadaan manang parmusuon. Tarlumobi di hita halak Batak, adong do prinsip ngolu ima na digoaron 3-H (hamoraon, hagabeon, hasangapon), jala songon na didok ni umpasa halak Batak : duldul otik sumurung ahu otik. Naeng ingkon um-ginjang sian jolma na asing natape saotik. Nian ndang na salah gabe di ginjang manang gabe ummangat. Alai ndada holan diparhundulan i, alai ingkon dohot do di pambahenan nang di tanggungjawab na umbalga.
Jotjot do lupa jolma nang hita molo naeng ummangat sada-sada jolma ndada holan memerintah, menyuruh orang lain, tetapi ingkon melayani do (marhobas). Songon hea didok Jesus : kalau seseorang ingin menjadi pemimpin bagi orang lain maka hendaklah dia menjadi pelayan bagi orang lain. Seseorang yang ingin menjadi terkemuka bukan me-kedepankan ego/diri, tetapi me-kedepankan tugas dan tanggungjawab. Songon ido parsoalan na masa dibagasan dialog Jesus dohot angka halak Farise manang siboto surat. Diakuhon nasida do songon bangso na istimewa do halak Israel on. Nian ndang pola si-raguon disi, ai tangkas do bangso napinillit ni Debata do nasida marhite si-Abraham, Ishak, Jakob. Holan i, status songon bangso napinillit manang na istimewa ndang sadalan dipangalaho nasida siganup ari.
Diboto nasida do parenta na dijalo si-Musa uju haluar nasida sian tano Misir. Ima songon credo (panghatindanghon) haporseaon nasida na mandok : Ingkon holong do nasida tu Debata sian nasa ateatem, sian nasa hosam, sian nasa roham dohot sian nasa gogom, Hape sai jotjot do nasida manimbil sian dalan ni Debata. Boi do nasida hatop-hatop munggil, berobah, alani desakan, pengaruh angka bangso na asing. Molo tabereng di Buku Padan Narobi i, manang piga hali sai madabu do nasida jala laos diuhumi Debata do nasida. Molo didok holong tu Debata, tontu ndada holan dibagasan pamangan i, manang holan dibagasan utok-utok (pikiran). Nda songoni, jotjot do hita mandok hata : AHU PORSEA tu Debata Jahowa, tu Jesus Kristus, tu Tondi Porbadia ninta, alai ndang gumodang hita ragu, bimbang, jala gabe Murtad manadinghon Debata. Molo didok HOLONG TU DEBATA sian NASA ATEATEM, NASA HOSAM, NASA ROHAM, NASA GOGOM, berarti ndang adong be na asing, holan tu Debata do. Sude gulmit ni ngolu ingkon do tu Debata. Manang tu Amanta, manang Inanta di bagasta be, manang tu ianakhon, apalagi tu dongan manang tu ale-ale, ndang boi umholong rohanta tusi dungi pe tu Debata.
            Hea do ra tabege hata ni Jesus na mandok : Ganup halak na ro tu Ahu, ndang tarbahen gabe siseanku, ia so dihasogohon ibana amana, inana, na niolina, anakkonna, hahaanggina dohot angka ibotona, ro di hosana sandiri (Lukas 14:26) Ndang na maksud ni Jesus disi asa gabe tahasogohon keluarganta, alai maksud ni Jesus unang gabe umholong rohanta tu na adong di portibion, baik keluarga sian na tu Debata.  Alani Paulus pe hea do mandok : Alai on ma hudok, ale angka dongan: Gogot nama tingkina. Songon on ma tu joloan on: Songon na so marjolma ma angka naung marjolma i. Manang hata Indonesia mandok : Saudara-saudara, inilah yang kumaksudkan, yaitu: waktu telah singkat! Karena itu dalam waktu yang masih sisa ini orang-orang yang beristeri harus berlaku seolah-olah mereka tidak beristeri; (1 Korintus 7:29). Artinya, semua di dunia ini ibaratnya : songon ende POP i : ANTARA ADA DAN TIADA. Memang begitulah hidup di dunia, sebentar ada lalu pergi, sebentar muncul lalu tenggelam, sebentar bersama lalu berpisah. Sarupa songon hata ni Parjamita 3 na mandok : MARTITI BE DO SUDE. Holan sada na hot na tetap ima DEBATA. IBANA do mual sian na so adong dohot naung adong. Ibana do na didok pencipta : CREATION EX NIHILO (menciptakan dari yang tidak ada menjadi ada) dan CREATION EX CONTINUA (menciptakan untuk selanjutnya).
            Adong do apala tolu na didok manggombarhon taringot tu Holong tu Debata ima :
1.      Pos ni roha (teguh, tidak goyah, bulat). Sedikitpun tidak ada keraguan di dalam hidup kita terhadap Allah yang kita sembah itu. Sama seperti Anak kecil yang tidak pernah meragukan orangtuanya. Bila dia bersama orangtuanya maka tenanglah hatinya. Mungkin kita pernah mendengar ilustrasi Pemain Sirkus yang berjalan di tali yang ditempatkan sangat tinggi. Setiap dia mengatakan kepada penonton “percayakah mereka kepadanya bila berjalan di atas tali itu, semua bilang percaya tetapi satupun dari yang mengatakan percaya tidak berani berjalan bersamanya”. Hingga seorang anak kecil naik ke pundak pemain sirkus itu dengan santainya, tak sedikitpun ada rasa kuatir, dan takutnya. Ternyata dia adalah anak pemain sirkus tersebut. Hita pe anak ni Debata do naung berani manjou goarna ABBA manang BAPA. Ala ni ingkon botul-botul do hita marpos ni roha tu Debata. Istilah bagusnya MEMPERCAYAKAN HIDUP KITA KEPADANYA.
2.      Tanda holongta tu Debata napaduahon ima : TUNDUK, Mangoloi parentaNA. Toho do borat situtu mangulaon parenta ni Debata. Jotjot do hita marungkil mangulaon na didokNa. Gari patik na sapulu i nunga maol lam ma na asing. Alai memang ndang adong tawar menawar disi. Ndang adong DISCOUNT sahat tu 75%, gari 10 % ndang boi. Molo holong rohanta tu Debata ingkon do ULAONTA na didokNA. Carana, ingkon mulai do sian na metmet dohot sian dakdanak. Ala Bisa Karena Biasa ima didok peribahasa Indonesia. Molo nunga biasa gabe mura do mangulaonsa, alai molo ndang biasa maol do i. Isarani rupani : molo jarang do hita martangiang sian dakdanak lam balga pe gabe susah, alai molo jotjot martangiang gabe mura do i.
3.      Tanda holongta tu Debata na patoluhon ima : setia, hot rodi saleleng ni lelengna. Manang aha pe na masa, baik haba-haba, halisungsung manang halilintar ingkon hot do hita. Ndang hea janji ni Debata ndang adong haba-haba, ndang adong alogo situtu molo marpesawat hita. Holan ido, dilehon do jaminan (garansi, manang asuransi Ngolu) ima na tongtong do Debata mandongani hita (Matius 28:30b). Jala halak na satia, na hot ima dapotan Tumpal Hangoluan i. (Wahyu 2:10b).

Napaduahon sian turpukta on ima didok Patik Na ummangat jala sarupa hargana ima : Holong tu dongan songon dirim. Molo nunga tahaholongi Debata ingkon dos do i manghaholongi Jolma. Nian boi do rancu on manang gabe membingungkan. Boasa? Ala didok sarupa do patik Holong tu Debata dohot holong tu jolma, hape disuruh do hita ingkon parjolo tu Debata dungi pe tu jolma. Nian ndang pola ragu hita disi. Sasintongna na didok Jesus dison ima : ndang tarsirang manghaholongi Debata dohot jolma. Songon dia hita manghaholongi Debata na so taida. Bukankah Allah bermanifestasi (menjelma) dalam diri orang lain. Hea do Jesus mandok : molo dibahen hamu tu angka na metmet on na tu ahu do i, ninnna (Matius 25). Angka na metmet on ima angka na tarhurung, na male, na mauas, na mago, na salang-salang, na di jalanan, na di kolong jembatan, na terintimidasi. Lapatanna Jesus naeng mandok tu hita : unang holan manghaholongi na jonok tu hita, naung tangkas partinandaanta, manang hubunganta. Ai susah do mangotaphon parmudaron di halak Batak. Alani ido sai didok : Sai manghuling do mudar ni halak Batak, molo halak na so Batak mabaor mudarna. Tung jotjot do hita mampu manghaholongi dirinta sandiri, manghaholongi Ale-alenta manang keluargata, manang na boi buaton pangomoan sian i, alai diluar sude i songon BORAT SITUTU DO ROHANTA.
            Molo didok Jesus manghaholongi Halak na asing, ingkon dos do bahenonta songon tu Debata. Alani ipe si Johanes mandok :”Ai pargabus do jolma molo didok holong rohana tu Debata na so diida, alai jolma na diida ndang olo manghaholongi” (1 Joh.4:20). Ingkon mampu do hita menghancurkan skat-skat, tembok-tembok tinggi, apalagi harus menghancurkan statement : siapa dia dan siapa aku. Justru kita harus tinggalkan semua Atribut diri kita untuk mengambil “handuk dan air” lalu membasuh kaki orang lain. Jesus pernah mencontohkan tentang “ORANG SAMARIA YANG BAIK HATI”. Jelas Yesus ingin menghancurkan dikotomi : SIAPA DIA dan SIAPA SAYA, diganti dengan SIAPA KITA. Kita adalah semua orang, bahkan juga dunia ini.
            Kalau kita sudah mampu mencintai ALLAH dan SESAMA MANUSIA bahkan DUNIA ini maka akan terciptalah Keseimbangan hidup yang harmonis, yang baik, yang penuh kegembiraan dan sukacita. DUNIA ini akan menjadi lebih baik lagi ke depan. Tetapi kalau kita hanya mencintai diri kita sendiri, memikirkan diri sendiri (atau NARSISME) maka orang-orang akan berlomba untuk berkuasa, menghancurkan, tidak peduli ke pada masa depan kehidupan ini, maka sulit diharapkan dunia yang terus semakin membaik. Tanggungjawab mengasihi Allah dan sesama harus terus digalakkan, dihidupkan (on fire) supaya dunia akan menjadi SALIB-SALIB yang memancarkan DAMAI SEJAHTERA, TERANG, dan KASIHNYA. Amen

Kamis, 10 Oktober 2013

Yesaya 58 : 6 – 14



Las do rohanta molo lam tambah gereja, jala lam uli gedung gareja ate!
Las do rohanta molo lam martambah-tambah bilangan na ro tu parmingguon
Las do rohanta molo ro tu gareja ndang holan sahali ima di ari minggu, olo do adong 3 manang 4 hali ima sermon, koor wiyk, dohot partumpolon nang pamasumasuon. Na gabe sungkun-sungkun cukup do holan ro marpungu-pungu hita disi?  Na gabe sungkun-sungkun nunga tahe saurdot na taulaon dohot na dihalomohon Debata? Bukankah di jaman sekarang ini bisa badan di sini tetapi pikiran entah ke dunia antah berantah mana?
Jaman nuaeng on digoari do jaman polesan manang poles memoles. Boi do na roa dipoles gabe bagak, jala na marlubang boi gabe licin.
Na jolo jabu holan warna putih ima di kapur manang didok dibahen belau asa adong biru saotik. Alai anggo nuaeng on nunga boi dipoles hombar tu seleranta be. Molo lomo rohanta na rata-rata boi do satongkin dipoles gabe berubah warna na rata-rata, jala na rata-rata pe adong do didok warna hijau lumut, hijau muda, hijau tua dohot na asing dope.
Suang songoni molo laho hita mardalani di jalan salemba adong do disi angka parcat duco. Angka mobil na hona tabrak (penyot) satongkin marhite na diduco manang dideco gabe mulus muse songon naimbaru.
Mebel pe molo mardalani hita di dalan kalimalang on, boi do satongkin mebel naung leleng, songon na disunlap gabe baru muse. Songoni nang  jolma (santabi jolo di hita angka kaum perempuan) so tung adong mandokhon na tu ahu do i. Ima boi na marmuntul-muntul dibahen gabe licin. Alis mata pe boi do diubah pake shadow ninna. Ndang na salah gabe bagak, jala porlu do asa bagak.
Songoni do na marhuria on, boi berengon religius hape dijabu holan marbadai. Boi do asing di luar. Alani songon ido apala dibagasan turpukta on. Ima songon kritik tajam na dipasahat Debata tu tonga-tonga ni bangsoNa sandiri. Molo tajaha di Yesaya 58:4 didok do dung mulak nasida sian parhatobanan babel, gabe songoni ido diulaon angka ibadah, puasa, dohot sabbat, hape tong do diulaon nasida marbadai, martinju. Ibadah dipake nasida songon dalan mensogok Debata asa unang muruk Debata, hape rohana tung dao do sian Debata.
Molo tabereng di Amos 5 : 21-23 tangkas do didok “huhagigihon do ari raya dohot parsombaon muna”. Berarti adong do ibadah naso dihalomohon ni Debata.  Hea do disurathon sada dongeng di buku Pdt. Raprap : borhat ma sahalak jepang tu sorga. Hape di sorga godang markamar-kamar do sorga. Laho ma ibana tu kamar na parjolo, tarsonggot hian ibana siala disi holan pamangan, lidah dohot mulut. Ndang adong na asing. Disungkun ma suru-suruan i, boasa holan pamangan. Didok surusuruan ima , on ma halak di tingki mangolu holan pamangan do mamuji Debata, na sai mandok : amen, Puji Tuhan, Haleluya hape rohana tung dao do sian Debata. Dungi masuk muse ibana tu kamar paduahon, disi pe tarsonggot ibana siala holan pinggol disi. Jadi disungkun ma boasa holan pinggo dison. Gabe didok suru-suruan i ma, on ma halak na di tingki mangolu holan pinggolna do manangihon hata ni Debata, alai keluar kiri masuk kanan, ndang marurat jala marparbueho. Sahat na parpudi dibereng ma adong kamar na lengkap sude ima sorga. Jala didok ma dison ma ahu. Alai disuruh suru-suruan i dibariba an do hape neraka.
Songon dia do ibadah na dihalomohon Debata marhite turpuk on? Ingkon boi do hita membebaskan kuk (boban) di ngolu on (patudos ay.9). Tanpa tasadari olo do gabe boban tabahen di ngolu on maradophon halak. Boban tabahen ditonga-tonga keluarga suami berhadapan dengan istri. Ada suami yang menjadi takut kepada istrinya. Holan nyerocos. Manghatai dohot tamuna alai holan inanta i do torus manghatai. On ma didok ISTI (ikatan suami-suami takut istri). Songoni sebalikna istri terbeban karena suami. Di mana suami merasa menjadi kepala maka istri harus tunduk apapun kepada suami. Suami hanya santai-santai saja. Hape konsep pernikahan ndada songoni. Suang songoni hita maradophon pangurupinta, apakah kita bisa melepaskan kuk (beban) di dalam hidup mereka. Bukan hanya memeras mereka sampai tidak berdaya lagi. Gereja juga bisa menjadi beban terhadap jemaat, dengan berbagai tuntutan sehingga jemaat hilang sukacitanya untuk datang. Bisa-bisa datang ke gereja hanya sebagai formalitas biasa yang berpikir bila ada sesuatu yang terjadi di dalam hidupnya jangan sampai gereja tidak melayani. Bahkan juga kemewahan yang kita tunjukkan bisa membuat orang lain menjadi minder.
Sedangkan Yesus sebenarnya mengajarkan kita bahwa bila kita sudah menerima yang baik maka kita juga patut melakukan yang baik dan benar itu.
1.      Ingkon boi do hita menghadirkan sukacita di hadapan orang lain. Didok beha do asa taurupi angka nametmet. Ada pernah kritikan seorang anak kecil yang tiap malam mendengarkan doa orangtuanya supaya Tuhan menolong tetangganya yang miskin. Sampai-sampa anak itu berkata : kenapa itu menjadi urusan Tuhan bukankah kita punya berkat untuk berbagai kepada orang lain. Itu sebabnya apa yang kita miliki adalah sebagai tanggungjawab untuk peduli dan berbagi kepada orang lain,bukan untuk kita saja itu. Kita ini adalah fotocopy Yesus. Kehadiran Yesus di dalam pelayanan selama tiga tahun itu selalu mendatangkan sukacita. Kita lihat di Lukas 13 : 10 – 17, seorang ibu yang sudah 18 tahun sakit tetapi tidak ada yang peduli, beruntunglah Yesus sehingga dapat dilepaskan. Di mana Yesus hadir ketika ada 5000 orang lapar dan Yesus datang memberikan makan dengan sisa 12 bakul (kebetulan orang batak tidak ada di sana, seandainya ada maka tidak akan tersisa dua belas bakul karena dipalastiki).
2.      Sabbat itu artinya berhenti, juga membebaskan. Kehadiran sabbat adalah membebaskan orang lain, bahkan hewan juga dibebaskan ketika sabbat itu. Sabbat telah kita bergantikan pada hari minggu, hari minggu kita rayakan adalah ketika Yesus juga menghadirkan kelepasan. Maka sabbat itu harus melepaskan bukan hanya mencari keuntungan sesaat.
Bila kita sudah melaksanakan ibadah yang benar itu maka kita akan memperoleh damai sejahtera. Tuhan akan menuntun kita dan memelihara hidup kita (bnd. Yesaya 58:11-14). Karena itu, ibadah sejati bukan hanya bersekutu, tetapi bagaimana ketika kita berangkat dari gereja ini bisa juga bersaksi dan melayani. Amin

Perselisihan (Keluaran 15 : 1 - 3)



Bangkona do di ngolu on molo lam balga huria, punguan, keluarga boi do masa angka parsalisihan manang parbadaan. Gariada sipata boi do mambahen parpocahan? Boasa boi songoni? Ai pasti do marasing-asing angka pikiran, pandohan, nang pangidoan ni jolma di bagasan punguan i; jala naumborat ima molo sai merasa gabe sisuan bulu (na merasa humebat). Lapatanna gabe merasa ibana do na mambuka punguan, “molo ndang alani iba ndang manjadi punguan i” ninna sisuan bulu i. On ma sikap-sikap ni jolma na sai tubu di roha pardagingon. Roha pardagingon ima sai tubu angka ginjang ni roha, angka teal, elat dohot late?
Ido na pinatuduhon dibagasan turpuk on. Dung lam balga huria ni Korint gabe tubu ma parsalisian di tonga-tonga ni huria i. Gabe tarbagi do ruas i na mandok adong sian sisean ni Apollos, jala adong muse na mandok sisean ni si-Paulus, jala diturpuk na asing mandok sisean ni Kefas dohot sisean ni Jesus.  Laos dipatuduhon nasida be ma angka kehebatan nasida. Hape ro do si Paulus mandok : dos do i sudena. “Ahu do manuan, Apollos do pabornokhon; alai Debata do patubuhon”. Dilehon si-Paulus do pencerahan tu huria i ai sada do ruas ni huria i dibagasan Kristus. Digombarhon do ia huria i songon ruas ni pamatang ima na adong simajojak, tangan, simajujung dohot angka na asing alai sada do dibagasan ima daging.
Ndang adong jolma na sarupa di portibion, gariada na kembar siam sekalipun adong do parasinganna. Alani di ngolu on, adong be do halobihanna dohot hahuranganna. Na unik dibahen Debata ngolunta on, adong do halobihonta ndang adong di jolma na asing, alai adong do halobihon ni halak ndang adong di hita. Tung ndang adong gunana sai patubuhon angka hajagahon dohot hahebatan sasahalak jolma diportibi on. Molo jolma do na menilai dirinta songon dia sasintongna, ai hak ni sasahalak do i. Alai molo hita na patuduhon dirinta ingkon tapasiding ma, asa unang tubu dibagasan haginjanghon ni roha.
Sai berusaha do si-Paulus laho padengganhon angka roha nasida. Tajom do hata ni si-Paulus tu angka na sai olo pabolah-bolah huria i. “Sandok songon roha pardaging do i jala posoposo dibagasan Kristus”, “susu do hupainumhon tu hamu, ndada sipanganon hian, ai ndang tarjolo hamu uju i” Molo didok si Paulus parroha daging dohot na holan painumhon susu” ima gombaran halak kristen na so berkembang, ndang bertumbuh; alai holan songon posoposo dope. Hape nunga leleng nasida na gabe kristen i, alai sai songon na so kristen dope berengon. Di buku Heber didok do :”Ai tumimbangkon lelengna i, nunga patut guru hamu nian, hape angka sisiasia ni hata ni Debata dope siajarhononhon tu hamu; gabe susu nama ringkot di hau, ndada sipanganon hian” (Heber 5:12). Boi do masa si songoni “dipake baju polisi manang tentara hape ndada polisi i manang tentara”. Ima na digoari si nuaeng on ASPAL = Asli tapi palsu. Jala porsea ma hita godang do nuaeng on halak kristen si songoni. Berengon do badia, cara pardalanan pe songon pandita hian hape anggo rohana marasing situtu do. Ido alana Jesus pe hea do mandok tu angka siseanna : jaga ma hamu (manat ma hamu) ai boi do mamake rupa birubiru alai rohana songon babiat panoro.
Nang pe sai adong pangalaho jolma si songoni, ndada gabe musuhon manang pasidinghon. Alai ingkon boi do diarahon, dipatingkos asa ditanda dalan mulak tu hadengganon. Adong do dengganna jolma si songon i asa adong parsiajaran, cermin hidup, jala patorashon haporseaon. Ai molo mampu hita mamboan halak tu dalan na denggan tontu naung tangkas ma hita parhaporseaon na matoras. Ndang gabe mulak tu roha ni dakdanak. Halak na sai marnida jolma na asing songon musuh manang alona, tontu ndang sahat dope ibana dibagasan haporseaon na matoras.
Di ngolu on ndang adong na hot alai sai marhusor do. Jala di sada-sada tingki sai adong do momentum na be. Isarani adong do na mambuka huria, adong do na pagodang-godanghon, adong do na membangun. Jala sude marguna do i. Adong be do andil (perananna). Ai so boi membangun molo ndang adong na mambuka. Songoni do di ngolunta on, di tingki natorasta pogos, alai dung sahat tu hita ianakhonna gabe lam mamora, jala di angka ianakhonta lam tamba mamora, jala olo muse madabu. Alani ndang adong gunana sai patubuhon hajagaon, hahebaton di ngolu on. Alai ingkon lam rajumonta do na sian Debata do i, jala na dipasahat Debata do tu hita. Anggo ndang dipasahat Debata i ndang boi bahenonta manang aha.
Hamu angka dongan
            Taingot ma manang songon dia pe jolma i tong do di sada tingki ingkon tabutuhon nasida. Sapogos-pogos ni jolma, manang salea-lea ni jolma pasti do di sada tingki taporluhon nasida. Isarani tukang kobun, sai tapangido do nasida padengganhon perkarangan ni jabunta; songoni na mamboan angka sampah di jabunta, anggo ndang adong nasida pasti do bau nama jabunta. Ido umbahen didok sahalak filsuf na margoar Aristoteles “Zoon politicon” manusia mahluk sosial. Gariada di film na tatonton isarani film Tarzan, porlu do si-Tarzan bersosialisasi tu angka binatang na di hutan i. Gari Debata dihaporluhon do hita laho manguduti ulaonNa di hasiangan on.
Tanda naung dihamonanghon hita marhite peristiwa paskah (haheheon ni kristus) ingkon gabe jolma naimbaru do hita. Ingkon tasalpuhon do pangalaho na buruk i. Ndada sai mian hita di ngolu na leleng alai ingkon munsat do tu haimbaruon ni ngolu. Angka na mian dibagasan na buruk ima na so di ibana dope paskah (haheheon ni Jesus i). Amen

Mazmur 84 : 1 - 7

Mazmur 84 : 1 - 7 84:1 Untuk pemimpin biduan. Menurut lagu: Gitit. Mazmur bani Korah.  84-2 Betapa disenangi tempat kediaman-Mu ,  ya ...