Rabu, 25 Januari 2012

1 Korint 8 : 1 - 13


Manghaholongi Debata unang ma gabe partuktuhan tu dongan

Asa ummura taantusi turpuk on denggan do sipatangkason angka na masa uju i di huta Korint on. Taboto do ia huta on na jolo ima inganan bisnis (perdagangan), alani sai marlaho ro jolma tu inganan i sian angka budaya dohot parugamoon na marragam. Nunga nian adong halak Kristen disi na manjalo barita nauli na diboan Apostel Paulus; alai laos godang dope di bagasan hasipelebeguon. Panghorhon ni ima, godang ma angka poda na marcampur di huta i jala ndang diboto pe dia poda na polin dohot poda naung marlaok. Sian i ma mangonjar parsalisian dohot parbolatbolatan di angka punguan dohot halak Kristen i sandiri.
Sada sian ima marhite turpukta dibagasan minggu on taringot tu juhut.  Hasomalan hasipelebeguon di ujui ima na mamelehon juhut tu begu. Dung dipelehon, deba ma i diallang nasida di jalu, jala sipata dijou do tondongna naung Kristen i rap mangan dohot nasida. Alai gumodang ma i di gadis tu pasar. Ido na patubuhon parsoalan di tonga-tonga nasida. Boha, sala do halak Kristen mangallang juhut na songon i ? Angka pande bisuk na mardebatahon hapistaran dohot angka halak kristen na asing mandok : boi do i  ai juhut do i.(ndada na porsea nasida adong begu manang tondi na hodar disi) hape nunga gabe partuktuhan i tu halak Kristen na asing ima parhaporseaon na poso dope.  Di roha halak Kristen i sandiri tarlumobi na baru masuk tu Kristen mandok : molo pinangan juhut na pinalehon tu begu nunga dohot iba marsomba tu begu.
Ima alana disurathon si Paulus surat na on dipasahat tu angka halak Kristen na di huta Korint taringot songon dia ma poda na polin hombar tu Hata ni Debata.
Atik pe taringot tu juhut naung dipelehon tu begu do na dipaandar di turpuk on, alai jumolo do dipatorang si Paulus sibonsirina ima taringot tu parbinotoan.  Mansai ringkot do nian hapistaran, parbinotoan dohot teknologi, alai sude do adong keterbatasanna. Ndada hapistaran nang parbinotoan i segala-galanya , ai godang do na so tardungdung ni utohutok ni jolma i sandiri. Didok si Paulus, Debata ma tapangasahon dohot tasomba. Molo naeng denggan hapistaran dohot parbinotoan ingkon marojahan tu Haporseaon na polin. Haporseaon gabe dasor berpikir dohot bertindak dibagasan ngolu on. Sian haporseaon na mangolu ido tung pita taringot tu pambahenan na denggan dohot berpikir na tama.  Asa ndang pikiran i bahenon laho mangantusi pambahenan ni Debata alai haporseaon ido.
                Sian haporseaon ido tubu haholongon ni roha tu Debata dohot tu sude jolma.  Taringot tu holong tangkas ma tajaha muse di 1 Korint 13 songon dia do rumang ni holong ni roha i. Piga-piga sian i didok do ingkon lambas (sabar), olo manganju jala mangantusi halak, ndang paburnangburnang diri (sombong) alai lambok jala serep do i. Alani songon halak Kristen ingkon holong ido patujoloon di sude na masa, tarlumobi molo adong na maol songon na masa di huria korint on.  UNANG MA GABE PARTUKTUHAN ngolunta tu angka jolma na asing.  Molo adong na hurang di dongan manang di angka halak na asing naeng ma jumolo pasobokon diri (masuk ke dalam) tu hagaleonna ndada holan mandok salah nasida manang laos paleaon. Dungkon ipe nangetnanget ma podaan, togutogu tu hasingkopon ni parbinotoan i. Paulus pe mandok di Rom 14:1 “anju hamu ma na gale marhaporseaon unang uhumuhumi hamu pingkiran nasida” .  Tingkos do ingkon patingkoson do angka na sala i alai ndang gabe musuhon halak na marsala justeru ingkon sitogutoguon do. Adong sada pandohan na mansai uli mandok : Tindakan baik tidak selalu merupakan tindakan kasih, tetapi tindakan kasih pasti selalu adalah tindakan baik.
                Taringot tu parbadaan nasida taringot tu juhut na pinelehon tu “debata” manang tu begu ninna, tangkas do alus ni si Paulus ndada disi inti na.  Inti na ima asa mangolu dibagasan panghaporseaon tu Debata dibagasan Jesus Kristus. Ai godang dope hita halak Kristen mangulaon ugamonta i holan alani ruhut-ruhut na dibahen jolma ndada na nionjar panghaporseaon na tutu tu Debata. Lapatanna, adong do pangajarion na mandok diorai mangan juhut na margota, sisubanghonon do sipanganon an manang sipanganon on alai ruhut-ruhut ugamo do i alai dao dope sian haporseaon na mangolu dibagasan Tuhan i. Alai molo taulahon angka na pinangido ni ugamo manang huria na marojahan tu haporseaonta mangolu ma haporseaon i. Ai ndada ruhut-ruhut i na parjolo niulaon alai dao rohana sian Debata, alai Debata do parjolo nioloan asa pe ruhut-ruhut ni huria manang ugamo sidalanhon.
Nian ingkon dohononta do ndada tapahorseai  na adong pelean juhut tu begu manang tu debata na leban i. Paulus pe mandok : Ndang tutu adong begu (ima sumangot ni tondi naung mate; ninna halak batak) di portibi on, jala ndang adong debata dungkon ni nasasada i” (ay.4), alai adong do sibolis na torus mangonggop naeng mamoro hita. Alai asing do pangantusion ni jolma taringot tu sibolis nang begu dohot debata na asing i.  Anggo di pikiran ni jolma begu ima songon angka tondi ni jolma naung mate, jala molo angka debata na asing ima na sai mangula di inganan-inganan na dihaporseai jolma adong nasida jala margogo situtu. Molo sibolis na nigoaran di bibeltai Lucifer manang beelzebul marasing situtu do i, ai na ro sian ginjang do i, songon didok Jesus “Huida do sibolis i madabu sian ginjang songon porhas” (Lukas 10:18). Alai laos dipadomu jolma ma sudenai gabe sada pangantusion jolma taringot tu begu manang debata na asing.  Alani tangkas do didok Paulus nangkin ndang inti persoalan diallang manang na so diallang, lapatan : molo diorai jolma manganhon juhut na pinalehon i berarti PORSEA MA JOLMA NA ADONG BEGU, alai molo dipaloas manganhon juhut na pinalehon i gabe dihaporseai adong hagogoon dungkon mangalang i manang gabe pasupasu ni ngoluna. On do na didok “SIBUAH MALAKAMA” tidak dimakan mati ibu tapi kalau dimakan mati bapak.
                Tangkas do didok si Paulus, sarupa do na manganhon manang na so manganhon na pinalehon i molo ala ni haporseaon tu debata manang begu i. Molo ndang porsea tu begu i niallang pe taho, nianggap juhut manang daging biasa i. songon didok Paulus “Alai ndang dipajonok sipanganon hita tu Debata, ndang na surut hita anggo so tapangan, jala ndang na umangat hita nang tapangan” (ay.8).  “Ai na denggan do nasa na tinompa ni Debata jala ndang sisubanghononhon nasa na jinalo mardongan roha mauliate. Ai na gabe badia do i, binahen ni Hata ni Debata dohot tangiang” (1 Tim.4 : 4-5). Tuhan Jesus pe hea do mandok : “Ai so manang bongot i tu bagasan rohana, tu butuha do i lahom dungi bolong do i muse di inganan na soding, asa gabe ias do saluhutna sipanganon i” ( Markus 7 :19).
                Kuncina sudena i didok dibagasan turpukta on ima : unang ma ngolu hakristenonta bage mambahen jolma ragu di haporseaonna jala tarlumobi gabe manimbil sian haporseaon i.  didok si Paulus do, na denggan di ho i, boi do i gabe dalan ni sibolis mamboan halak na asing tu jorgong ni sibolis. Alani i, sipaingot tu hita molo naeng ulahononmu sada siulaon jolo pikkiri akibatna/dampakna, ai ndada holan tu diri niba panghorhonan i alai beha do jolma na asing songon isarani hombar jabunta dohot jolma na asing dope. Songon hea masa adong parhalado tu rumah bordir (pelacur) nian mambahen penelitian do taringot boasa anak boru godang gabe pelacur dohot manogunogu nasida asa bertobat, hape diida ruas jala parhaporseaon na poso dope; ujungna disonggopi sibolis ma didok ma : gari parhalado pe tusi lam iba ma ninna.  Suang songoni molo pe didok ndang salah mangan na dipelehon tu begu asal ma ndang dihaporseai tusi alai botoonta do nunga hurang denggan na molo mangan tu inganan parsombaon i gabe mambahen gale haporseaon jolma na mambege tarlumobi na marnidasa. Songoni do muse molo taboto adong halak silom di lambung ni jabunta unang ma hita pateal-tealhon dirinta, gabe tadok : Memang gue pikirin” inikan rumah saya.  Unang ma sai patujolo pikiran dohot parbinotoan niba alai naeng ma tongtong ngolunta marojahan tu Haporseaon na mangolu, jala padao ma dirim na gabe partuktuhan di halak. Amen

Kamis, 19 Januari 2012

1 SAMUEL 3 : 1 – 10


1 SAMUEL 3 : 1 – 10
Pada masa Hakim Eli, kepemimpinan Israel mengalami kemerosotan moral. Bahkan anak-anak Eli yakni Hofni dan Pinehas tidak menunjukkan sikap sebagai Hakim yang akan melanjutkan tugas sebagai Hakim di hadapan umat pilihan Tuhan. Menurut tradisi hukum/Taurat Jahudi bahwa tugas sebagai Imam adalah turun-temurun yakni dari klan suku Lewi. Itu sebabnya jarang sekali terjadi penglihatan-penglihatan yang dinyatakan Tuhan sebagaimana Tuhan sering lakukan sejak umat Tuhan keluar dari Mesir.  Akhirnya Allah memilih sendiri hakim yang benar dan melanjutkan tugas sebagai pembicara Allah kepada umatNya yakni Samuel.  Samuel sendiri adalah anak sudah lama dinanti-nantikan seorang ibu bernama Hana yang dicap mandul. Itu sebabnya nama Samuel memiliki arti : Tuhan mendengar atau Tuhan mengabulkan (bnd. 1 Sam.1:20).
Samuel masih anak-anak sudah menjadi pelayan Tuhan dibawah pengawasan hakim Eli, usianya 12 tahun. Dia semakin besar dan semakin disukai, baik dihadapan Tuhan dan dihadapan umat Tuhan. Tugas Samuel adalah mengisi minyak zaitun ke dalam kandil di rumah Allah supaya tetap menyala. Kandil tersebut harus tetap menyala sepanjang malam sampai fajar menyingsing menjelang matahari terbit sesuai dengan peraturan Allah. Kenapa kandil tersebut tidak boleh padam sepanjang malam? Para ahli tafsir umumnya berpendapat bahwa kandil yang menyala adalah symbol atau tanda permohonan kepada Allah agar Allah senantiasa menyertai umat Israel. Berarti bila kandil itu mati maka mereka meyakini Allah juga sudah pergi atau tidak bersama mereka lagi. Setiap malam Samuel tidur dekat kandil itu di samping Tabut Perjanjian.
Pada waktu Samuel tertidur itulah Allah memanggilnya. Allah sampai 4 kali berturut-turut hanya dalam satu malam itu. Fakta ini merupakan suatu hal yang luar biasa, sebab sangat jarang Allah memanggil orang yang sama sampai empat kali berturut-turut dalam satu malam. Hitungan waktu sepanjang malam menurut pembagian waktu Yahudi biasanya dimulai dari pukul 00.00 sampai 04.00 dini hari. Itu berarti Allah memanggil Samuel satu kali dalam setiap satu jam.
Pada mulanya, sejak panggilan yang pertama Hakim Eli sudah yakin bahwa suara yang memanggil Samuel adalah suara Tuhan tetapi dalam hatinya Eli menginginkan bahwa itu bukan suara Tuhan. Itu sebabnya sampai tiga kali Eli mengatakan : “Aku tidak memanggil, tidurlah kembali”. Eli sendiri menyadari bahwa Tuhan sudah tidak akrab kepadanya karena dosa-dosanya. Ada keiri hatian Eli karena Allah tidak memanggilnya melainkan memanggil Samuel anak bau kencur.  Berdasarkan laporan Samuel kepada Eli tentang panggilan yang ke dua dan ke tiga, Eli semakin yakin bahwa Tuhan Allah sendiri yang memanggil Samuel. Akhirnya Eli tidak lagi menganggap remeh suara yang memanggil Samuel, sebab suara itu pasti suara Tuhan, sebab itu, setuju atau tidak setuju dia harus takluk dan bersedia untuk menuntun Samuel untuk menjawab panggilan Allah. Itu sebabnya Eli berkata pada Samuel :”Pergilah tidur dan apabila Ia memanggil engkau, katakanlah : Berbicaralah Tuhan sebab hamba_Mu ini mendengar” (ay.9).
Panggilan yang keempat kali berbeda dengan panggilan yang pertama, kedua dan ketiga, sebab dalam panggilan yang ke empat Tuhan menghadirkan dirinya sendiri yakni : datang, berdiri dan memanggil Samuel. Setelah  itu, Allah memanggil Samuel lagi untuk keempat kalinya, Samuel menjawab dengan pasti, “Berbicaralah Tuhan sebab hambaMu ini mendengar” (ay.10). Makna perkataan Samuel ini adalah menerima respon Allah dan siap untuk melaksanakan tanggungjawab yang diberikan Tuhan kepadanya. Tidak ada sedikitpun di dalam hatinya panggilan Tuhan itu suatu beban namun dengan tulus ikhlas dan penuh sukacita, Samuel ingin melakukan tugas panggilannya walaupun usianya masih muda saat itu.
Renungan
1.      Sampai hari ini Allah selalu menyatakan diriNya. Keberadaan Persekutuan orang-orang percaya, para pemberita Firman Tuhan dan Berita Firman Tuhan itu sendiri menjadi bukti nyata bahwa Allah senantiasa memanggil kita. Sepanjang jaman, panggilan Allah ada yang bersifat personal (pribadi) dan ada juga yang komunal (persekutuan) (bnd 1 Petrus 2 : 9 “Tetapi kamulah bangsa yang terpilih, imamat yang rajani, bangsa yang kudus, umat kepunyaan Allah sendiri, supaya kamu memberitakan perbuatan-perbuatan yang besar dari Dia yang telah memanggil kamu keluar dari kegelapan kepada terangNya yang ajaib) Oleh karena itu, hati-hati bila ada pengakuan seseorang yang mengatakan bahwa dia dipanggil Allah secara pribadi. Sebagai bukti nyata akan kebenaran panggilan dari Tuhan adalah Firman Tuhanlah yang ditonjolkan dan diri Yesus sendiri bukan dirinya secara pribadi.
2.      Kepekaan mendengar dan mengiakan panggilan Tuhan di zaman sekarang sangatlah penting. Ada banyak kebisingan-kebisingan duniawi yang seperti, pengaruh-pengaruh jaman, tuntutan ekonomi, bahkan muncul suara-suara iblis yang sepertinya suara Tuhan (bnd. Singa berbulu domba) membuat kita tidak peka lagi akan panggilan Tuhan, malah kita lebih senang dengan panggilan dunia ini. Itu sebabnya kemerosotan moral dan iman terjadi di mana-mana. Betapa materi, harta dan kedudukan menjadi faktor utama di dalam pelayanan di jaman sekarang ini. Budaya seperti inilah yang membuat gereja mudah pecah bahkan saling menjelek-jelekkan di antara pelayan dan umat itu sendiri.
3.      Mengiakan panggilan Tuhan adalah turut membuat kita menjadi orang yang bertanggungjawab untuk melakukan kehendak Tuhan. Terlebih orang-orang yang dicap sebagai pelayan gereja atau pelayan Tuhan, harus mengutamakan tugas dan tanggungjawab sebagai respon terhadap panggilan karena kita dipanggil Tuhan untuk menjadi umat atau gereja missioner, artinya umat Tuhan yang senantiasa bermisi. Artinya bukanlah menjadi orang yang senang untuk dilayani, dikasihi atau dimengerti orang lain tetapi tidak mau melayani, mengasihi, mengerti orang lain.  Misi Injili yang terpenting saat ini adalah misi ke dalam yakni kehidupan di sekitar kita, antara lain keluarga, anak-anak dan umat kita. Memang perlu bermisi keluar tetapi itu tidak akan berhasil kalau kita sendiri dan keluarga kita terutama anak-anak kita keropos.
4.      Setiap saat Allah selalu memanggil kita melalui panggilan beribadah, panggilan Firman Tuhan. Pertanyaannya adalah apa jawab kita? Jangan biarkan hidup kita seperti Eli dan keluarganya sehingga Allah tidak lagi memperdulikan mereka, sehingga Allah beralih untuk memilih orang yang mau untuk diutusnya. Untuk itu setiap saat, setiap waktu mari perbaiki panggilan Tuhan di dalam hidup kita supaya Allah selalu berkenan di dalam hidup kita. Amin

Rabu, 18 Januari 2012

Psalmen 62 : 6 - 13



EV.Psalmen 62 : 6 – 13                                                                                                           EP. Jona 3 : 1 – 10
TEMA
ARAHON ROHAM TU TUHAN SIHONGKOP HO
Sude do ra mandok ia ngolu on marsingkat sorin do, manang songon roda ni padati. Sipata jumpang do las ni roha songon dapotan angka jampalan na lomak, alai di tingki na asing boi do ro angka hasusaan songon harugian dohot angka sahit nang na asing dope. Nian sude do hita ndada manghalomohon ngolunta dibagasan hasusaan i. Alai ndang boi dohononta songoni ai so boi gurunta angka na masa di ngolu on. Anggo las ni roha dohot angka hasonangan ndada pola adong si arsakhon disi, alai beha do molo sai ro angka parungkilon dohot haporsuhon i. Dison do na jotjot diuji haporseaon ni sasahalak, tudia do ibana mangalu-alu, tudia do ibana mangido pangurupion dohot na marsigantung?
        Di pardalanan ngolu ni jolma di hasiangon on, ndang pola buni pe jala ndang pola maila sasahalak mangido pangurupion di jolma dohot di angka hagogoon na adong di portibi on, isarani datu, lotere, juji dohot angka na asing. Boasa tusi jolma laho? Adong do piga-piga alus taringot tusi :
1.       Mental ni jolma na so boi sabar alai naeng pintor hatop dapotan manang aha. Tauji ma jolo molo mamereng adong na marsahit, sasintongna godang do sahit ala ni pambahenan sandiri isarani na so olo manjaga sipanganon, stress dohot muse na so perduli tu kesehatan na sandiri, hape molo ro sahit pintor ubat do niluluan ndada diri niba i sipadengganon. Lapatanna jolma disi ndang olo sabar merubah cara hidup yang sehat.
2.       Nunga lam moru di haporseaon. Songon na masa nangkin di ginjang siala na so sabar ujungna ndang masuk di jolma sisongon on molo manghatai IMAN, ai aha do Haporseon i ninna di godang di jolma i. Hape Haporseaon ndada saguru ni jolma i alai saguru ni Tuhan do. Ai boi do hita sai holan martangiangi hape ndang malum manang malua sian angka haporsuhonta. Didia do letak persoalanna? Na Tuhan ido na so adong be manang jolma i sandiri do naeng pangasahon gogona sandiri. Ai nunga godang jolma jotjotan ima naeng mangatur Tuhan i hombar tu angka sangkapna.
3.       Mental na merasa humhebat sian angka na asing. Kompetisi ni ngolu ima na sai marlomba-lomba di ginjang ni angka halak na asing ,ido mambahen jolma i mangalului angka cara asa beha ibana di ginjang ni jolma na asing, baik sian materi, hasangapon, dohot huaso. Alani i sai diusahaon jolma do mangalului manang aha pe dalan laho mandapothon i.
Alai tabereng ma sude di tingkina? Ndang adong manang aha pe usaha ni jolma asa torus ngoluna marhasonangan, di ginjang dohot humhebat sian na asing hot rodi salelengnilelengna. Tong do adong tingkina dohot ujungna. Songon didok Parjamita ido i :”martingki be do luhutna na tinompa, martiti be do luhut nasa sangkapsangkap dihasiangan on” (Parjamita 3 : 1).
        Parpsalmen dison mandokhon Holan Debata ma ho marhuraja, Holan Ibana do partanobatoanhu dohot angka na asing (Psalmen 62 : 6….). Tontu adong do dasorna umbahen didok parpsalmen on sisongoni. dipatuduhon Raja Daud sandiri do di pengalaman ni ngoluna sahat tu na mate. Ndada na otik pergumulan na nialaman Raja Daud di tingki na marmahani biru-biru ni natorasna mangadopi angka binatang di ladang, dungkoni mulai sian na tarpillit ibana gabe raja, nunga dijolona persoalan na mansai balga ima mangadopi si Goliath; suang songoni naeng bunuon simatua na ibana, Raja Saul; dohot pergumulan na mansai borat  na ro sian angka gelengna ima naeng mandabuhon si Daud sian Harajaonna. Alai tabereng ma so hea Raja Daud mangido pangarupion sian jolma dohot angka hagogoon na adong di portibi on. Justeru sian pamanganna do haruar hata na mandok :”Ai nang pe mardalan ahu di rura linggoman ni hamatean, ndang huhabiari parmaraan, ai Ho (Tuhan)  do mandongani ahu tungkotMu dohot batahiM mangapuli ahu” (Psalm 23 : 4).
        Sasintongna ndada pola maol si Daud laho mamunu si Saul, suang songoni mamunu angka alona termasuk gelengna sandiri, ai raja do ibana jala tung godang dope jolma di tingki i manghaholongi ibana. Alai na diida si Daud do molo tu jolma ibana mangido pangurupion, tarlumobi tu angka hagogoon na asing, ndada hea sidung persoalan dibagasan rohana. Ai pasti do songon na didok di prinsip berperang na jolo molo mate halak dibahen podang ingkon balosna tong do hamatean. “Nyawa ganti nyawa, mata ganti mata”. Ndang olo si Daud mangulaon sisongoni alai tu Debata do dipasahat ibana sude angka na masa di gulmit ngoluna. Tabereng di ujung ni ngolu si Daud marhasonangan do ibana pasahaton harajaonna tu anakna si salomo.
        Di zaman sinuaeng on, ndada nian berubah pergumulan ni jolma na jolo dohot nuaeng, hira na dos do. Lapatanna sude do hita mengalami angka pergumulan ni ngolu, holan i ? adong na borat situtu alai ndang pola so borat hian dope. Alai na pasti sude do hita mengalami pergumulan na borat di tingkina, ai ido bangko ni jolma na mangolu. Nuaeng on, tung godang do dalan dipake jolma laho paluahon dirina sian angka pergumulan i. Adong do na mandok : HEPENG do SUDE MANGATUR? Toho do i.  Molo adong hepeng sude do boi bahenon : gari sapulu datu pe boi do jouhon, dohot mangalului angka pertahanan hidup mulai sian papua sahat tu aceh asal ma adong hepeng. Alai ndada i na mambahen gabe sonang ngolunta.
Nunga godang jolma nuaeng on MOGAP (bingung) dohot  na PANIK. Ujungna haluar ma hata angka si songon i. Songon dipaandar nangkin di Epistel taringot tu si JONA. Pintor parjolo do biar ni roha ujungna bingung dohot Panik ibana di pasuruon ni Debata tu huta Ninive. Aut tenang hita jala tongtong tapangolu haporseaonta i asa pos rohanta tu Tuhan i ndada gabe jolma na bingung dohot na panik hita on.  Semua persoalan hidup pasti punya jalan keluar. Nang pe borat nian dalan haluar i manang tung leleng situtu; alai ndada tu sangkap na roa i. Sipata adong do dalan haluar na dibahen Debata di ngolunta na maralo tu angka sangkap dohot pangidoanta, isarani molo adong keluarganta na marsahit molo sangkapta naeng ma hipas, olo do tadok : Sude pe nigadison asal ma malum, sipata holan hata do i. Boasa hu dokhon songoni, molo nunga sude habis alai ndang malum dope, didok ingkon tu luar negeri marubat marbiaya puluhan milyar ipe boi ma malum, aha ma hatata muse? Jangan-jangan kita menjadi orang yang munafik dan berdosa. Pasti do dohononta : Tole ma Tuhan alap ma ibana.
Nian denggan do usaha sampai titik darah penghabisan tapi kita juga harus menjadi orang yang legowo/pasrah kepada rencana dan keinginan Tuhan.  Nunga tingkina nian ingkon lam marsiajar hita tu angka sangkap dohot lomo ni roha ni Debata di ngolunta on. Asa unang holan pikiran dohot gogonta na tapangasahon. Songon na masa di tingki sisean i ndang dapottan dengke piga-piga ari, sai gogona dibahen; suang songoni di tingki na ro habahaba dohot alogo naeng malonongkon parau i sai bingung nasida hape disi do Jesus. Persoalan na borat nuaeng na tabereng di ngoluon ima halak na marugamo do hita, na porsea tu Jesus alai ndang tapaloas ibana mangula di ngolunta i.
Dohononta do manang andingan pe ro angka persoalan dohot pergumulan di ngolu on, ndada mabiar ahu ai adong do Debata mandongani ahu. Ndang tarbahenta lari sian angka pergumulan ni ngolu manang dohononta tu mahluk na sada asa unang ma ro. Justeru ingkon dohononta do  : ro pe ho tarbahenhu do manaluhon ho ai Debata na sun gogo Ido mangurupi ahu. Amen

Mazmur 84 : 1 - 7

Mazmur 84 : 1 - 7 84:1 Untuk pemimpin biduan. Menurut lagu: Gitit. Mazmur bani Korah.  84-2 Betapa disenangi tempat kediaman-Mu ,  ya ...