Selasa, 20 November 2012

PANGUNGKAPON 1 : 4b – 8



Tema
Debata na manongtong rodi salelengnilelengna
Patujolo
Disurathon do buku pangkungkapon na tusi Johannes on di tingki masa parungkilon na bolon na niadopan angka halak Kristen na parjolo. Godang do halak Kristen na gabe mate martir (mate siala na mangihuthon Kristus) ima di tingki panggomgomion ni Kaisar Nero sian Romawi (taon 54 – 68 M) dohot Domitianus (taon 81 – 96). Si-Johannes sandiri dohot do mangadopi pangaleleon na jorbut i pola ingkon dibolongkon ibana tu sada inganan pambuangon na margoar pulau Patmos. Laos di inganan ido  disuruh ibana laho manurathon angka na diida naung diungkaphon Debata. Adong do 12 hali disuruh si-Johannes laho manurathon angka na diida ima angka na masa nuaeng dohot na naeng masa (ay.19; 2:1,8,12,18; 3:1,7,14 ;14:13; 19:9; 21:5).  Lapatanna disi, ia buku on ndada na ro sian jolma alai sian Debata do, si-Johannes holan na disuruh laho manurathon.
Ia sangkap ni buku on na diungkaphon Debata tusi Johannes ima laho mangalehon semangat tu ruas ni huria i asa margogo jala togu haporseaon nasida nang pe mangadopi parungkilon na bolon i. Tangkas do didok : angka na satia mangihuthon Jesus ido na manjalo tumpal hangoluan na salelengnilelengna (Pangk.2:10).
Dipasahat do suratna on tu pitu huria na di Asia. Asia na didok dison ima goar ni sada wilayah na dibagasan panggomgomion Rom uju i, ima na di sekitar Turki nuaeng on. 7 huria na didok dison ima huria Efesus, Smirna, Pergamus, Tiatira, Sardes, Piladelphia dohot Laodikea.
Hatorangan ni turpuk
Ay.4    dipasahat do tabe tu 7 huria i marhite hata Asi ni roha ma di hamu dohot dame sian Ibana na mangolu i, naung mangolu hian jala na naeng ro”. Hata tabe on jotjot do didok angka surat tarlumobi si-Paulus di angka suratna pola didok adong 100 hali , alai molo di buku pangungkapon on holan dua hali ima di bonana dohot di ujungna (1:4 dohot 22:21). Ndada holan hata sambing i na holan na dipandok songoni, alai na gabe meterai (sahap) na sian Tuhan i (Trinitas), jala gabe pasupasu i di angka na mambege dohot na pahusorhusoron dibagasan rohana be.
            Jala didok do muse tabe sian pitu tondi na diadopan ni habangsaNa. Godang do penafsiran taringot tuson. Adong mandok 7 surusuruan songon di Pang.8:2, alai gumodang do mandok 7 tondi i ima Tondi Porbadia sandiri dibahen disi hata Tondi (huruf kapital). Bilangan 7 ima songon simbol harimpason (kesempurnaan/kepenuhan), Ai molo didok pitu Tondi ima laho manggombarhon hasahatan buku on tu 7 huria na sidapothonna.
Asi ni roha ima patuduhon holong ni Debata na dipasahat tu hita jolma na so patut hian manjalo i. Songon didok apostel Paulus : Ai ndang adong imbar ni i, tung saluhut do nasida mardosa jala ndang dapot pujian ni Debata nasida, gabe dipintori do nasida dalan basabasa binahen ni asi ni rohana hinorhon ni panobusion na dibagasan Kristus Jesus (Rom.3:23-24). Sasintongna, alani dosa, nunga madabu hita tubagasan paruhuman, alai marhite asi ni rohaNa gabe dapotan pasupasu haluaon do hita.
Angka 7 na didok dison ima patuduhon kesempurnaan manang hasisingkop. Hombar na didok Homer Hailey dohot William Barclay pola adong 54 X bilangan 7 on didok di buku Pangungkapon, isarani rupani :
        7 huria/gereja (1:4  2:1,8,12,18  3:1,7,14).
        7 Tondi/Roh Allah (1:4  4:5  5:6).
        7 sahap/meterai (6:1,3,5,7,9,12  8:1).
        7 suru-suruan na marsarune/sangkakala (8:6,7,8,10,12  9:1,13  11:15).
        7 ronggur/guruh (10:3).
        7 saoan/cawan (16:1,2,4,8,10,12,17).
        7 ulu naga/kepala (12:3  13:1).
        7 berkat / ucapan bahagia = 1:3  14:13  16:15  19:9  20:6  22:7  22:14
Na mansai menarik sian tabe na dipasahat Debata didok do muse dohot hata “Dame” hape dibagasan parungkilon bolon do huria i? On ma patuduhon, dame ndada na holan manggombarhon situasi na denggan manang na aman-aman, manang situasi na so adong parsoalan; justru adong pe parungkilon alai laos disi do jumpang hadameon dibagasan haporseaon. Dipanghilalaon do na tongtong Debata mandongani, mangaramoti nang pe ro angka haba-haba dohot galumbang na gogo situtu di ngolu on. Lapatan ni dame disi ima parsaoran na rosu tongtong dohot Debata dibagasan Jesus Kristus.
Ay.5    Kristus na gabe sitindangi dohot sigomgom nasa na adong.
Haroro ni Jesus tu portibi on ima na gabe sitindangi. Molo gabe saksi ima na mamboto sude angka na masa asa sintong/tingkos na dipaboa i, jala ingkon rade do manaon angka na paet/na hansit alani panindangionna i. Ido alana hata saksi di bahasa Gorik didok MARTUS jala sian hata on ma haroroon hata MARTIR.  (patudos di Joh.3:11 : Na tutu situtu do na hudok on di ho, huhatahon hami do na huboto hami jala huhatindanghon hami do naung huida hami). Anggo ndang diboto angka na masa alai olo gabe saksi, on ma didok panindangion na palsu jala jorbut do uhum na mangonai tu ngolu na sai manghatindanghon hata na so tutu ( 2 Tim.2:16-17; didok disi songon baro=penyakit kanker).
Ay. 6   dijadihon do hita gabe harajaon Hamalimon ni Debata. Tangkas do dipatuduhon songon dia status angka na porsea i. Ai naung dipaunsat do hita sian hahomomon gabe na badia. Molo tapatudos songon na didok Apostel Petrus : Alai marga na pinillit do hamu, hamalimon na raja, bangso na badia…(1 Petrus 2:9). Boasa didok hita malim ni Debata? Siala hita angka na porsea jala naung manjalo haluaon sian Debata gabe parhitean ni Debata asa mamboan saluhut jolma i tu Debata, dipasahat Jesus do tugas tu hita taringot tusi (pat.Matius 28;19-20, Markus 16:15: Ul.Ap.1:8).
Ay.7    ditaringoti do haroro ni Kristus paduahalihon (the second coming manang eskaton) dison, On ma songon apul-apul dohot las ni roha tu angka na porsea dibagasan Goar ni Kristus, jala uhum na bolon tu angka na so porsea i. Dipabotohon do songon dia haroroNa aduan marhite dibagasan ombun, Ombun boi do songon tudos-tudos i taringot tu hadirion (keberadaan) ni Debata, ai di Padan Robi haroro ni ni Debata boi do marhite alogo, api dohot angka na asing, alani diarahon do haroro ni Jesus i dibagasan ombun i na manggombarhon tu HamuliaonNa, siala haroroNa naparjolo i dibagasan haleaon dohot hapogoson do.
Laos boi do nadidok disi ima patuduhon hasisintong haroroNa aduan. Sian mulana pe nunga dihatindanghon songon dia rupani haroro ni Kristus i, didok do : Ahu do i, jala idaon muna do Anak ni Jolma i hundul di siamun ni hagogoon, jala  ro marhitehitehon ombun na di langit (Markus 14:62), jala dihatindanghon angka suru-suruan ido muse ima di tingki nangkok Ibana tu banua ginjang, songoni ma muse tuat tu toru  (pat.Ul.Ap.1:9 – 11). Didok do muse idaon ni nasa mata do Ibana. Lapatanna, ndada holan patamorgana i  manang ilusi i, jala didok do angka na manullang Ibana pe ima soldadu rom na  tingki di golgata i marnidasa. Adong do sungkun-sungkun dison? Ai songon dia ma jolma sude na adong di portibi on mamereng i, ai bulat do bumi on? Alus tusi, ai ndang adong na so tarpatupa Debata (Lukas 1:37), jala molo ro tingki i ai boi do bahenon ni Debata songon dia asa dibereng saluhut jolma Ibana.  
Jala molo ro tingki i didok do muse laos gabe mangangguhi be ma saluhut bangso ni tano on mida Ibana, ima tu angka na so sanga manesa dosa, jala mabiar tu uhum na dipasahat tu ngoluna be, alai marlas ni roha jala marolop-olop do angka na porsea i. (pat.sakaria 12:10-11)
Ay.8    Didok do Ibana bonana dohot ujungna (alfa dan Omega = ima gombaran 23 huruf  na dibagasan hata Gorik, alfa ma parjolo jala omega parpudi, paboahon sian bona dohot ujungna). On ma patandahon diriNa na manongtong i, ndang songon na adong di portibi on holan parsatongkinon do saluhutna (fana). Ahu do Bonana jala Ujungna, ninna Tuhan Debata, Debata nuaeng, Debata naung adong hian, na naeng ro i, Sigomgom saluhutna! (Pangk 1:8), marlapatan holan Ibana do na marhak laho patontuhon langka dohot ngolu ni saluhut na adong di portibi on. Boasa ? ala Ibana do na manompa dibaheni Ibana do na patut pasaehon/ mangujungi hombar tu lomo ni rohaNa.
Skopus (sipahusorhusoran)
1.      Nunga sahat hita tu minggu ujung taon huria, andorang so bongot hita tu minggu advent (panomunomuon), jala laos dipadomu tu parningotan di angka naung monding, na pabotohon tu hita ia ngolu ni jolma i martingki, terbatas jala marhaujungan do di portibi on. Holan Debata do na hot jala marhuaso di ngoluna ni portibi on. Marningot ma hita, naung songon dia diadopan ni Debata. Ture do pangalahongki manang ndang dope? Adong do hamubaon ni roha di hita, jala boi do hita gabe parhitean ni angka pasupasu tu na humaliang? Atik na mardosdos do parngoluonta, ndang adong hamubaon dope di roha jala ndang adong parasingan na masa sian taon tu taon.
2.      HabangsaNa manongtong ro di salelengna ima harajaon ni Debata na gok hamuliaon, hasintongan jala huaso laho mangulahon panguhumon. RimasNa boi do mangagohon dohot maniaphon saluhut na mambahen paraloan di joloNa, alai las ni roha do tu angka na satia jala na hot dibagasan haporseaonNa di Jesus ima dapotan hangoluan salelenglelengna,  songon nadidok panurirang Daniel. (pat.Daniel 7:9-14). Dibahen Debata ima di haroro ni sada anak ni jolma na martahuluk hasangapon, huaso dohot hamuliaon na manongtong laho mangarajai gabe Raja di tonga harajaon na hot ro di salelengnilelengNa. Tung saluhut bangso do unduk diadopanNa, di jolo ni Anak naung gabe Jolma i, ima Jesus Kristus (Pangk 1:4b-8). Harajaon ni anak i, ima harajaon ni Ama naung dipasahat tu Ibana, jala sahat do harajaonNa i tu na so suda arina. Na so tupa munsat do sian Ibana harajaon i, jala na so tupa pesan do harajaonNa.
3.      Patuduhon songon dia Debata marhuaso di portibi on, ndang adong na boi martabuni sian joloNa. Marhite turpuk on, naeng ma sian haporseaon hita marpos ni roha di na so adong biar ni roha mamereng na masa on, ai mansohot do gogo nasida jala suda do ariarina, parsatongkinon do hasianganon. Molo porsea hita di hata ni Debata, sai na lehononna do gogo di hita asa hot marhasatiaon jala marbenget ni roha sahat tu haroro ni Jesus Kristus paduahalihon ima manguhumi di angka na mangolu dohot na mate, na jahat dohot na sintong. Amen       (h2pb2)

JESAYA 54 : 14


JESAYA 54 : 14
“Ingkon marhite sian hatigoran do ho pahoton sogot; dao ma sian ho pangarupaon, ai ndang be adong habiaranmu, jala dao sian ho hasonggoton, ai ndang hajonohansa ho”
“Engkau angka ditegakkan di atas kebenaran. Engkau akan jauh dari pemerasan , sebab engkau tidak usah lagi takut, dan engkau akan jauh dari kekejutan, sebab ia tidak akan mendekat kepadamu”

Godang do hita molo songgop angka parungkilon, isarani angka sahit, persoalan angka ianakhon nang angka parkarejoan, tarlumobi molo tung mansai borat situtu na tahadopi i mambahen ganggu rohanta tarlumobi haporseaonta.. Gabe tinggil do rohanta manangihon soara na adong di portibion, mangido pangurupion sian jolma dohot sian angka na asing i. Molo didok boasa ndang tu Debata mangido pangurupion? Didok do nunga sai dipangido alai songon na so adong do alusNa, jadi niluluan ma angka na adong di portibi on. Ai didok do ingkon marbisuk hita? Hape dung dipangido pangurupion sian jolma dohot portibi on boi ma mangurupi hita satongkin, alai sai ro ma muse angka parungkilon na asing jala naumborat muse sian parjolo i.
Debata ndada hea pasombuon ngolunta, tung ganjang do tanganNa laho mangurupi hita, jala tu bidang do rohaNa manjangkon hita, alai ndada ingkon songon lomo ni roha ni jolma na saut, holan hombar tu lomo ni roha ni Debata do. Manang songon dia pe alus ni Debata, ido alus na dumenggan. Songon didok di Jeremia 29 : 11 “ai nunga tangkas huboto sangkap ankga na husangkapi taringot tu hamu, ninna Jahowa, sangkap hasonangan do tahe ndada tu hamagoan, asa ahu mangalehon tu hamu ujung na hinalungunhonmuna”.
Ima holong ni roha ni Debata na gabe jaminan di ngolunta on. Na pasti pertolongan ni Debata ndada hea terlambat nang pe di rohanta be songon na palambathu do. Alai ditogihon do hita asa tongtong dibagasan roha na marbenget manang aha pe na masa. Ai nunga tangkas dipaboa angka na naeng disangkapi Debata di ngolunta, alani do asa tongtong hita dibagasan roha na paimaimahon. Ndada holan sadari, sabulan, manang sataon alai ingkon manongtong do rodi salelenglelengna. (Patudos songon si Abraham, si Hana na paimaimahon ianakhon).

Songon ido na masa di bangso ni Debata na tarbuang di huta ni halak jala dibagasan parungkilon bolon do nasida. Pasti nunga mago be haporseaon nasida, jala dibagasan pandelean ngoluna nasida. Ai molo nunga dibagasan pandelean jolma i manang aha pe na masa di ngoluna ndang parduli be. Marsigantung tu sibara (nasib), ia tudia diboan nasib tusi ma? Hape hita na porsea on ndada marsigantung tu nasib, alai marsigantung tu Debata do. Ai dibagasan Debata do adong kepastian nang jaminan.
Didok do angka na masa di tonga-tonga ni bangso i, holom, mabiar dohot dibagasan pangarupaon (pemerasan). Songon didok pepatah Indonesia i : sudah jatuh di timpa tangga, dan ditempa genteng pula. Lapatanna, nunga dibagasan matematene (antara hidup dan mati).
Ndada dipasombu Debata jolma i sai dibagasan haporsuhon manang parungkilon i, tarlumobi di angka na joujou di GoarNA nabadia i. Tongtong do tinggil pinggolNa laho manangihon angka alu-alu ni angka na porsea nang pe holan saotik na porsea di Ibana. (taingot ma jolo ditingki tawar-tawaran si Abraham dohot angka suru-suruan i taringot na naeng masa tu huta Sodom dohot Gomora). 
Sian cerita i boi do patudosanta di ngolu on, anggo sasintongna nunga ingkon godang inganan dohot keluarga hancur dibahen sibolis i, alai ala sai adong dope sada manang manang dua halak martangiang gabe mambiar sibolis malengsenghon saluhutnai. Ido umbahen ingkon sai torus ma hita pajongjonghon parsaoran na rosu dohot Debata. Holan ido sinjata dibagasan ngolunta on.
Didok do “ai munsat pe angka dolok, jala humuntal angka robean, alai anggo asiasingku na so tupa munsat sian ho, jala padan ni hadameongku na so tupa humordit, ninna Jahowa siasii ho” (Jesaya 54:10).
Marhite sian hatigoran di pahot, jala dao do sian pangarupaon, jala ndang be habiaran. Ai ndada hea munsat holong ni roha ni Debata asal ma hita manongtong manghaposi Ibana di ngolu on. Tapaloas ma Debata mangula hombar tu lomo ni rohaNa dibagasan ngolunta on.
Laho mangantusi pambahen ni Debata di ngolu on, adong do sada cerita na disurathon Joel Osteen di sada bukuna “Your best life Now”. Diceritaon do sahalak raja sian Arab Saudi dijou ma sahalak aleale na na mansai tangkas laho mar-golf. Jala tung songoni ima las ni roha Raja on rap margolf dohot ale-ale nai. Alani didok raja i ma tu Ibana, pangido ma aha na dihalomoon ni roham? Alai didok alealenai ma, ndang pola, holan diontang ho pe ahu tuson margolf dohot ho nunga tung mansai las situtu rohangku. Alai margogo do raja i mandok : pangido ma? Jadi ro ma aleale ni raja i mangido didok ma : hukoleksi do godang nuaeng tongkat golf alani lehon ma sada di ahu? Dung mulak nasida, sai marhusari ma dibagasan roha ni aleale ni raja on, pasti do lehonna raja i tungkot na berlapis berlian dohot emas, ninna.  Dung piga minggu, dijalo ma surat sian raja i, hape dibagasan surat i adong akte tano bidangna 232,2 hektar di Amerika. Laos didok ma di surat i : on ma hupasahat tu ho.
Songon ido Debatanta i, molo boi sonang tabahen Ibana songon alealena hita, ndada holan ale-alena laos anakhonna do hita. Ndada holan dipasahat hombar na tapangido, gariada lobi sian i jaloonta. Tauji ma di ngolunta on, molo holan na tapangido dipasahat Debata tontu sai torus do hahurangan ngolunta, alai dilehon do dao sian pingkiranta. Tabereng ma, pengorbananNa di ngolunta, dilehon tu hita hosa, dilehon tu hita ngolu, dilehon do tu hita haluaon. Nda tung umbalga i sian holan mangido pasupasu, hahipason dohot angka ganjang ni umur.
Beta ma hita sai mandok di ngolunta on asa hombar na dipasahat Debata ma tajalo. Asa unang torus manarita ngolunta, asa unang sai kecemburuan hita mamereng jolma di portibi on. Hea do angka dakdanak sikola minggu didok guruna asa dibuat be angka permen na adong di meja guru i. Jadi marlomba ma angka dakdanak mambuatsa, alai adong do sahalak dakdanak, sai siip. Boasa ndang dibuat ho? Didok dakdanak on ma : lomo rohangku molo guru ido na mambuat tu ahu? Marnida i, ro ma omakna manungkun : boasa, ndang ho mambuat songon na didok guru mi? didok dakdanak i ma muse : molo ahu do mambuat pasti do otik, ai metmet do tanganku? Alai molo guru na mambuatsa pasti do gumodang. Songon ido Tuhan, molo tapaloas ingkon hombar tu lomo ni rohaNa pasti do na denggan i , jala hasonangan do saluhutna i. (pat.Jer.29:11).

Tontu ndada hea mulus-mulus ngolunta di portibion, sai marganti soring do angka na masa di pardalanan ngolunta. Alai manang aha pe na masa ingkon do manongtong hita manghaposi Debata. Unang meret anggo Hata ni Debata sian ngolunta. Jala sai tongtong hita paimaimahon manang aha do na naeng sibahenon ni Debata. Sambil hita mangula, berusaha jala tongtong dibagasan lomo ni roha ni Debata, laos disi do hita dipanghulingi Debata.  Tiada satupun kekuatan yang bisa membuat kita kalah, kita akan ditegakkan di atas kebenaran, jauh dari pemerasan dan kekejutan. Amin

Jumat, 02 November 2012

Ibrani 9 : 24 – 28



TEMA
Kristus, Korban Tebusan Yang Kekal Bagi Kita


Pendahuluan
            Kitab Ibrani ditujukan kepada jemaat Kristen Jahudi yang berada di perantauan. Situasi umat Kristen yang menderita karena tekanan dan penindasan dari penguasa membuat mereka menjadi tawar hati akan iman yang mereka miliki. Sampai-sampai mereka punya pemikiran bahwa Kristus tidak menjadi solusi (jalan keluar) akan persoalan yang mereka hadapi. Itu sebabnya, kitab Ibrani ini menjadi nasehat bahkan arahan untuk tetap setia di dalam Iman kepada Yesus Kristus. Kristus sudah menyatakan diriNya sebagai korban rekonsialiasi manusia kepada Tuhan. Dengan pe-korban-an yang dilakukan Yesus membuka jalan bagi kita untuk memasuki Ruang Kudus Allah. Dia-lah Imam Besar yang pernah turun dari Sorga dan kembali ke Sorga.

Keterangan Nas
Peristiwa Salib atau korban persembahan yang dilakukan Yesus adalah fondasi sejarah keselamatan manusia dan dunia. Dia-lah Imam Besar yang tiada bandingannya. Yesus Kristus adalah kurban yang baru, yang lebih sempurna. Ia dikatakan telah melintasi kemah yang besar dan yang lebih sempurna yang bukan dibuat oleh tangan manusia, melainkan datang langsung dari Surga. Itu sangat berbeda dengan yang dilakukan oleh imam-imam di Perjanjian Lama. Semua ibadah di P.L. hanyalah lambang atau bayang-bayang dari keselamatan yang akan digenapkan oleh Kristus. Barangsiapa hanya mau bayang-bayang tapi menolak realita, dia adalah orang bodoh. Itu sebabnya penulis Ibrani memberitahu orang-orang Israel: kalian tidak boleh merasa cukup puas dengan upacara yang ada di P.L., karena Kristus sudah datang. Selama ribuan tahun mereka terbiasa dalam hal mempersembahkan korban melalui imam besar dan mengira itu sudah cukup membereskan dosa mereka.  
Penulis Ibrani mempertanyakan: bisakah darah binatang menyucikan dosa manusia?  Di ps.10 dijelaskan: darah lembu domba mutlak tidak bisa menyucikan manusia,  karena darah lembu & domba hanyalah lambang yang memberi isyarat akan kedatanganNya. Sungguh ironis, bangsa Israel siang dan malam berdoa: Allah Abraham, Ishak dan Yakub, kirimlah Mesias untuk menolong kami, tapi setelah Mesias dikirim, mereka malah berkata, siapa Dia, kami tidak mengenalNya, pakukan Dia di atas kayu salib. Bahkan mereka berani mengucapkan kata-kata yang begitu mengerikan: Biarlah kami dan anak cucu keturunan kami yang menanggung dosa mengalirkan darah orang ini. Sesungguhnya di balik perkara yang begitu ironis terkandung rencana Allah: hanya melalui darah Yesus, jiwa setiap orang yang Tuhan pilih mungkin disucikan. Karena Yesus bukan masuk ke kemah yang ada di dunia, melainkan masuk ke kemah yang ada di sorga.
Kita sering mengungkapkan kedatangan Yesus yang pertama sebagai: inkarnasi (Allah menjadi manusia), tapi Yesus berkata, Aku keluar dari Bapa dan masuk ke dalam dunia lalu Aku keluar lagi dari dunia dan kembali kepada Bapa (Yoh.16:28). Kalimat yang Yesus ungkapkan untuk menonjolkan keunikkan kekristenan, membuatnya berbeda dengan agama-agama lain yang masih menyangsikan (meragukan) one way journey: mungkinkah kita yang dari sini bisa ke sana? Maka mereka hanya berani berkata, mudah-mudahan kita bisa mendapatkan tempat di sisi Tuhan, tidak berani memastikan keselamatan diri mereka. Sedangkan Yesus, Dia mengucapkan statement tadi dengan penuh kepastian, karena Dia memang melewati two ways journey: dari sana ke sini lalu dari sini ke sana, maka Dia sanggup memberi jaminan bagi kita.  
Walaupun Yesus hanya sekali berkurban tetapi dampaknya berlangsung terus menerus, kekal untuk selama-lamanya sehingga Ia tidak perlu dikurbankan lagi. Pengurbanan Yesus bukan terutama untuk diri-Nya sendiri, melainkan untuk kepentingan kita sebab Ia tidak berdosa dan tidak memerlukan pengampunan. Di sinilah Yesus membuat paradoks yang sulit dipahami oleh manusia, satu sisi Dia adalah Raja yang Mahatinggi dan Mahamulia, tapi di sisi lain Ia adalah hamba yang terendah. Tentu, sungguh mudah bagi manusia mempercayai Yesus yang Mahatinggi atau Maha Mulia, namun susah dipercaya Raja di atas segala Raja adalah hamba di bawah segala hamba. 



Kematian Yesus hanya perlu sekali terjadi. Dalam hal ini, penulis surat Ibrani menyamakan Yesus dengan manusia. Ia memberikan analogi kesejajaran antara apa yang dialami oleh Yesus dan apa yang dialami semua manusia, yaitu bahwa orang itu hanya mati satu kali. Bukan hanya cukup, tetapi memang tidak bisa lebih. Ini pun merupakan bagian dari kepercayaan Kristen tentang kematian. Hal ini berbeda dengan agama lain yang mengajarkan tentang kematian yang bisa terjadi berulang-ulang  (bnd.Re-inkarnasi di Budha atau Hindu),  karena adanya pemahaman tentang hidup yang merupakan sebuah siklus yang selalu berputar. Dalam pemahaman teologi Kristen, manusia hanya mati sekali saja dan sesudah itu dihakimi. Manusia harus mempertanggungjawabkan apa pun yang dilakukan dalam hidupnya dihadapan pengadilan yang lebih tinggi.
Dia akan menyatakan diri untuk kedua kalinya (ay.28). Yang dibahas di ayat 28 ini adalah Peristiwa Kedatangan Kristus  yang kedua (The second coming of Christ).  Kedatangan yang pertama adalah untuk menundukkan dosa (kuasa-kuasa setan/kegelapan), sedangkan kedatangan kedua adalah menyempurnakan segalanya. Jadi kedatangan Yesus yang kedua adalah berita baik bagi kaum pilihan, karena waktu Dia datang untuk kedua kalinya, tidak lagi ada sangkut pautnya dengan dosa seperti pernah dilakukanNya dengan Penyaliban. Dia datang untuk menggenapkan janjiNya. Tapi di saat yang sama juga merupakan berita buruk bagi mereka yang tidak bertobat, karena waktu itu adalah penghakiman yang kekal.
Di India, ada seorang raja yang keluar. Tiba-tiba di tengah jalan terdengar suara "Raja, inilah pencuri yang baru kami tangkap. Ini dia barang buktinya". Mereka minta Raja menghakimi orang tersebut. Raja bertanya kepada orang itu "Tahukah bahwa kau bersalah?" "Tahu" "Tahukah kau bahwa perbuatanmu ini mengundang kematian padamu?" "Tahu" "Hari ini adalah hari aku bersenang-senang sebab itu, aku tidak menghukummu. Pulanglah dan jangan berbuat jahat lagi" "Terima kasih raja". Lalu orang itupun pergi, dia berpikir, raja ini baik sekali, berbuat jahatpun tidak dihukum, maka dia terus menerus berbuat jahat. Suatu saat, dia tertangkap lagi dan dibawanyalah menghadap raja, dia kira, raja pasti mengampuni dia, karena raja sudah mengenalnya. Tapi tak disangka-sangka raja itu berkata "Kamu lagi. Hari itu aku mengampuni kamu, karena hari itu adalah hari senangku. Aku memang tidak berniat menghukum siapapun. Tapi hari ini, aku duduk di atas tahta, kamu kira aku akan berlaku seperti dulu lagi? Tidak! Bawa dia pergi dan penggallah kepalanya".
Kali pertama Kristus datang untuk mengampuni, tapi kali kedua Dia datang untuk menghakimi. Bagi mereka yang sudah bertobat, kedatanganNya yang kedua adalah menggenapkan keselamatan, tapi bagi mereka yang tidak mau bertobat, kedatanganNya adalah untuk menghakimi.

Renungan
1.      Sama seperti manusia ditetapkan untuk mati hanya satu kali saja, dan sesudah itu dihakimi, demikian pula Kristus hanya satu kali saja mengorbankan diri-Nya untuk menanggung dosa banyak orang. Sesudah itu Ia akan menyatakan diri-Nya sekali lagi tanpa menanggung dosa untuk menganugerahkan keselamatan kepada mereka, yang menantikan Dia. Yesus datang ke dunia dari tempat yang Kudus, karena Ia telah membuka jalan yang baru dan yang hidup bagi kita melalui tabir, yaitu diri-Nya sendiri, dan kita mempunyai seorang Imam Besar sebagai kepala Rumah Allah.
2.      Yesus tidak hanya menjadi hakim atau jaksa yang hanya membela atau menuntut perkara yang dilakukan lalu memvonisnya. Lebih dari itu, Yesus sebagai domba yang dikorbankan: darahNya membayar hukuman semua dosa yang dilakukan sepanjang sejarah. Kristus menjadi pengganti bagi setiap orang yang mempercayai Dia sebagai Juruselamat. Dengan kata lain, Yesus merupakan jembatan menuju kepada Allah. Dalam Yohanes 14:6, Ia berkata, ”Akulah jalan dan kebenaran dan hidup. Tidak ada seorang pun yang datang kepada Bapa, kalau tidak melalui Aku.” Dengan kasih karuniaNya, Allah menyelamatkan mereka yang menerima Yesus.
3.      Bagaimana sekarang kita melihat akhir hidup kita? Sudahkah Anda mengijinkan Tuhan memerdekakan Anda dari beban dosa? Apakah kita masih hidup jauh dari  Yesus? Betapa mengerikan hukuman yang akan dijatuhkan bagi orang-orang yang tidak masuk pilihan di dalam Kerajaan Tuhan, dan betapa menyenangkan bagi setiap orang dimana Yesus hadir sebagai pembela dari segala perkara kita selama di dunia ini. Amen   (h2pb2)


Mazmur 84 : 1 - 7

Mazmur 84 : 1 - 7 84:1 Untuk pemimpin biduan. Menurut lagu: Gitit. Mazmur bani Korah.  84-2 Betapa disenangi tempat kediaman-Mu ,  ya ...